אטיאס זימן ליום א' דיון דחוף בעניין ערוץ 10; עובדי הערוץ שוקלים לבקש מעיני להתערב

(עדכון) - עובדי ערוץ 10 נפגשו אחה"צ עם השר אטיאס בעניין החלטת ועדת הכלכלה להוציא את ערוץ 10 למכרז באופן מיידי ; דב גילהר בהפגנת עובדי ערוץ 10 מול משרדי הרשות השנייה: "הסנריו של טלעד חוזר על עצמו"

שר התקשורת, אריאל אטיאס, זימן דיון דחוף בעניינו של ערוץ 10 ליום ראשון הקרוב. לדיון הוזמנו נציגי הרשות השנייה ונציגי ערוץ 10 - כך נודע ל"גלובס".

מטרת הדיון היא להכריע מה הצעד הבא באשר לעתידו של ערוץ 10, וזאת לפני יום שני - היום בו נקבעה ישיבת מועצת הרשות השנייה, שאמורה להכריז על הקמת ועדת מכרזים לבחירת זכיין חדש לערוץ.

לא מן הנמנע כי בעקבות הדיון יחליט אטיאס לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לקיים דיון נוסף בעניינו של ערוץ 10 ובעניין הארכה אותה היה מעוניין השר לאפשר לערוץ, על מנת שיציג הסדר השבת חובות עבר כנגד הארכת זיכיונו בשנתיים נוספות.

בתוך כך, עובדי ערוץ 10 ייפגשו היום (ה') בשעות אחר-הצהריים עם שר התקשורת, אריאל אטיאס, זאת בעקבות בקשה שהועברה לידיו מטעם העובדים. בין אלה שיגיעו לפגישה גם מגיש חדשות ערוץ 10, יעקב אילון. לאחר שמיעת דבריהם, ולאחר קבלת עמדת הרשות השנייה, יגבש אטיאס את עמדתו בעניין ההחלטה שקיבלה השבוע ועדת הכלכלה של הכנסת בעניין יציאתו למכרז של ערוץ 10 באופן מיידי.

עובדי הערוץ מפגינים

במקביל, בשעות הצהריים הפגינו עובדי ערוץ 10 מול משרדי הרשות השנייה בירושלים, הפגנה שכללה כ-100 מעובדי הערוץ, אשר הבעירו צמיגים מול משרדי הרשות.

איש החדשות דב גילהר שהשתתף בהפגנה אמר ל"גלובס", כי "כבר סגרו לי תחנת טלוויזיה אחת בחיים, סגרו עליי את טלעד, וכמו מאות מעובדי טלעד שהבטיחו לכולם שהתעשייה תקלוט אותם - נכון שאני אחרי שנה וחצי הצטרפתי לערוץ 10, אך מאות מעובדי טלעד, אנשי טלוויזיה מצויינים, מצאו את עצמם עובדים בהתקנת תריסים ובחלוקת דו"חות עירייה.

"ירושלים התרוקנה מתעשיית הטלוויזיה שהיתה בה. עכשיו אני רואה את הסנריו חזור שוב, את העיוורון של הרשות השנייה להבין שהמציאות השתנתה לנגד עיניה. הסיבה שטלעד הפסידה במכרז לא היתה בגלל שהיא עשתה טלוויזיה פחות גרועה מזו של קשת או רשת, אלא בגלל ה'ביד'. המספרים של קשת ורשת היו מופרכים, ובגלל שטלעד אמרה אמת והסבירה שהתעשייה מצטמצמת והכלכלה מצטמצמת, הגענו למצב שקשת ורשת מתחננות היום שיורידו להן בחובות שהן התחייבו אליהם".

עוד אמר גילהר, כי "הרשות לא מבחינה שהסטנדרטים הגבוהים שהציבה לערוץ 10 כבר לא תקפים. יש אפשרות לסגור את הערוץ או להוציא למכרז חדש - אך מי בדיוק ייגש למכרז הזה, כאשר האדונים מילצ'ן, מימן ולאודר מפסידים מדי חודש מאות אלפי שקלים? מי ירים את הגווייה הזו מהרצפה? אם בעלי הערוץ מעוניינים להמשיך להפעיל אותו, הגם שהוא מקרטע ומפסיד - צריך לאפשר להם לעשות את זה. לא יהיו בעלים אחרים, זה יהיה ערוץ שנסגר".

כתב חברת החדשות, צ'יקו מנשה, שלקח גם הוא חלק בהפגנה, אמר ל"גלובס": "זה לא מאבק הכוכבים ומחאת הטאלנטים. יש פה עובדים שהגיעו מהבתים ומהדסקים, כי הם מבינים שלא מדובר פה בספין או במהלך סרק אלא במהלך בלתי הפיך שוועדת הכלכלה יצרה. יש פה מחאה כנה ובעיקר פחד גדול של העובדים, שרובם משתכרים סביב אזור שכר המינימום, ופרנסתם עומדת בפני איום אמיתי".

עיני עשוי להתערב

במקביל, עובדי ערוץ 10 שוקלים לבקש מיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להתערב באופן אישי בסוגיית המשך הפעלתו של הערוץ. כך נודע ל"גלובס". בעוד שפנייה רשמית בעניין טרם נעשתה, ככל הנראה כבר התקיימו גישושים בין הצדדים כדי לבחון שיתוף-פעולה. בהסתדרות סרבו להגיב על כך.

העובדים חוששים כי החלטת ועדת הכלכלה, שלפיה ייצא מכרז חדש להפעלת הערוץ ולא תינתן עוד לבעליו האפשרות לפרוס את חובותיו, תעמיד בסכנת פיטורים את כל עובדי הערוץ.

בכירים בערוץ תקפו בימים האחרונים את יו"ר ועדת הכלכלה, גלעד ארדן, על כך שביצע "מחטף" לכאורה והביא להצבעה שתביא בפועל לסגירת הערוץ - זאת בניגוד לעמדת משרד התקשורת והרשות השנייה.

שילוח מפרסם מודעה

היום הצטרף מאבק גם אילן שילוח, הבעלים של משרד הפרסום מקאן-אריקסון. "מותו של ערוץ 10 יעמיד את הדמוקרטיה הישראלית בפני תקופה חשוכה", אמר שילוח. "אי שינוי החקיקה יעמיד בתוך כמה שנים את הזכיין הבא בדיוק מול אותה שוקת שבורה. על ממשלת ישראל וכנסת ישראל, בתמיכת הרשות השנייה, לפעול לאלתר לשינוי חקיקה, שתיצור רפורמה שעקרונותיה הם: מעבר למשטר רישיונות במקום זיכיונות, ביטול התמלוגים למדינה, הורדת דמי הזיכיון, איחוד מועצת הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין כדי לחסוך בהוצאות והורדת הדרישות לז'אנרים גבוהים והעברתם לערוץ 1 - הערוץ הציבורי שאמור לעמוד בזה וזו זכות קיומו", הסביר שילוח.

שילוח לא הסתפק בדברים, וגם פרסם מודעות מטעם משרדו במספר עיתונים, תחת הכותרת: "מדינת ישראל מודיעה בלי תדהמה על מותו של ערוץ 10".

ח"כ גלעד ארדן לא נשאר חייב, והסביר היום כי בערוץ 10 מנסים לבלבל את הציבור. לדבריו, אין שום כוונה לסגור את הערוץ, אלא למנוע מבעליו לקבל פטור ממכרז - דבר שיאפשר לו להמשיך להפר את תנאי הזיכיון ומבלי לשלם תמלוגים למדינה.