בזכות פרס: דל עשויה להקים מרכז פיתוח בישראל

מייקל דל, המייסד והמנכ"ל של יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, נפגש עם הנשיא פרס בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס: "אדוני הנשיא, אני מרים את הכפפה" ; פרס הזמין את דל להקים בירושלים מרכז פיתוח עסקי

מייקל דל, המייסד והמנכ"ל של יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם DELL, עשוי להחליט בקרוב על הרחבה של פעילות החברה בישראל. דל קיים היום (ה') פגישה עם נשיא המדינה, שמעון פרס, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. במסגרת הפגישה, הנשיא הזמין את דל להקים בירושלים מרכז פיתוח עסקי שיתמקד באמצעי לימוד אינטראקטיביים ממוחשבים. "אדוני הנשיא, אני מרים את הכפפה", ענה דל לפרס. השניים סיכמו כי בית הנשיא יגיש לדל רשימה של חברות ישראליות הפעילות בתחום, ולאחר מכן יבדקו בחברת דל איך ניתן לקדם את הרעיון.

אחד הפרויקטים הגדולים של דל בזמן האחרון הוא מחשוב של כיתות לימוד במקסיקו בהשקעה של 800 מיליון דולר. מייקל דל הביע בעבר עניין בפרויקטים דומים גם במקומות אחרים בעולם. פרס ניצל את העובדה הזאת ואמר לדל: "אני מזמין אותך להקים מעבדה עולמית בירושלים בתחום זה. לישראל יש חברות מובילות בתחום אביזרי המחשוב".

עוד ציין פרס בפני דל, כי בתקופה של מבצע עופרת יצוקה, שנערך החודש בעזה, נעזרו תלמידי הדרום באמצעי לימוד אינטרקטיביים, מכיוון שהטילים שנורו מעזה גרמו לרשויות להכריז על השבתה של הלימודים בבתי הספר שנמצאו בטווח הטילים.

הנשיא פרס השתתף בין היתר בפאנל בנושא השוק הקפיטליסטי, שבו השתתפו גם ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר וסטפן גרין, יו"ר הבנק הבריטי HSBC. כמו כן פרס מקיים סדרת פגישות עם מנהיגים ועם גורמים כלכליים, במטרה להקים קרנות דו-לאומיות, שבהן ישראל תשתף פעולה עם מדינות אחרות. הקרנות המתוכננות יקבלו מימון מתקציב המדען הראשי ומהגוף המקביל במדינה השנייה.