תקלה חמורה במנועי החיפוש של גוגל סימנה את כל רשת האינטרנט כ"מסוכנת למשתמש"

כל תוצאות החיפוש בגוגל לוו באזהרה כי כניסה לאתר יכולה להזיק למחשב ; מריסה מאייר, סגנית נשיא גוגל: "מדובר בטעות אנוש" - התנצלה בפני הגולשים ובעלי האתרים

כנראה שגם מנוע החיפוש הגדול בעולם לא חסין מתקלות. מוקדם יותר היום (שבת), ובמשך כשעה, גולשים שחיפשו אתרים במנוע החיפוש של גוגל , קיבלו דף של תוצאות שכל אחת מהן הזהירה כי האתר המבוקש מסומן כמסוכן ועלול להזיק למחשב באם יוקלק. (לשון האזהרה המוכרת: "This site may harm your computer"), כך דיווח הבלוג הטכנולוגי טק-ק'רנץ'.

לבלוגים ברחבי העולם הוזרמו אלפי דיווחים של גולשים בנוגע לתקלה החמורה, שלא קשורה לדפדפן ספציפי של הגולשים, אלא מצטיירת ככלל עולמית. גולשים רבים דיווחו כי התקלה ארעה בגוגל העולמי, (google.com), בגירסה הבלגית (google.bl), הצרפתית (google.fr) ואף הישראלית (google.co.il).

באם בכל זאת בחרו הגולשים להתעלם מהאזהרה של גוגל ולהקליק על התוצאות שקיבלו, הם הופנו לדף תמיכה של גוגל, שהיה עמוס במיליוני גולשים ברחבי העולם, ולאחר מכן קרס.

בתוך דף התמיכה, הגולשים שרצו לבדוק מהו הנזק שיכול להיגרם להם באם ייכנסו לאתרים המסומנים כמזיקים, הופנו גם לאתר StopBadware.org שמפרט בדיוק את הנזקים. כמובן, שלאור כל הגולשים שפאניקה אפפה אותם, גם האתר הזה הגיב באיטיות רבה ואף במקרים מסויים לא עלה. יש לציין כי התקלה תוקנה.

מריסה מאייר, סגנית נשיא גוגל, כתבה בבלוג שלה כי התקלה ארכה כ-40 דקות. לדבריה מדובר בטעות אנוש. "באופן תקופתי אנחנו מעדכנים (את רשימת האתרים המסוכנים) ושיחררנו עדכון כזה הבוקר. לרוע המזל הכתובת "/" הוזנה בטעות.... הסימן "/" מרחיב את הבחירה לכל האתרים (כך שבעצם כל האתרים בעולם התווספו לרשימה השחורה בבת אחת)".

מאייר התנצלה בפני הגולשים ובעלי האתרים.