נתניהו: "אעלה את שכר המינימום"; ברק: "ליברמן לא יישב בממשלתי"; לבני: "נמשיך ונכה בחמאס"

[בחירות 2009 - כל החדשות, הסקרים והעדכונים] המועמדים לראשות הממשלה הגיעו לאולפן חדשות 2 למשדר משותף של חדשות 2 בשיתוף YouTube ; נתניהו: "לא יכול להיות שמישהו יזדהה עם ארגוני טרור - צריך לפעול נגדו" ; ברק: "צריך למצוא קיצוץ בתקציב בשביל להילחם במשפחות הפשע" ; לבני: "אני מאמינה בשיוויון וצריך להילחם עדיין עבור שיוויון לנשים. אין מקום להבדלים בין האזרחים"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

למרות ששלושת המועמדים לראשות הממשלה, ציפי לבני, בנימין נתניהו ואהוד ברק לא הסכימו לערוך עימות טלוויזיוני לקראת הבחירות לכנסת, הגיעו השלושה הערב (שבת) לאולפן חדשות 2 למשדר מיוחד ויוצא דופן של חדשות 2 בשיתוף YouTube, במהלכו הם נשאלים שאלות על ידי גולשי חדשות 2 באינטרנט.

אמש נערכה ההגרלה על סדר הופעתם של המועמדים לראשות הממשלה במשדר.

מגישת המשדר, דנה ויס, ורכזת מערכת חדשות 2 באינטרנט, טנא קימור-אברהם, ערכו את ההגרלה בנוכחות ובפיקוח היועץ המשפטי של חברת החדשות, עו"ד ישגב נקדימון. בזה אחר זה נשלפו הפתקים שעליהם שמות המועמדים.

ציפי לבני, שהפתק עם שמה נשלף ראשון מהמיכל השקוף, קיבלה ראשונה את הזכות לבחור את מיקום הופעתה במשדר. לבני בחרה להיות אחרונה. אחריה נשלף שמו של נתניהו, שיופיע ראשון. ברק יופיע בתווך בין מועמדי קדימה והליכוד.

הפרויקט זכה למאות אלפי צפיות כאשר מעל 258 סרטונים, מספר שיא בהשוואה לפרויקטים דומים במדינות אחרות, הועלו לערוץ.

אהוד ברק בנימין נתניהו ציפי לבני

כל אחד מהתמודדים ענה על 10 שאלות בתשובות שלא ארכו על 45 שניות.

בנימין נתניהו ענה ראשון לשאלות הגולשים: "אפשר להעלות את שכר המינימום כשהמשק צומח. אני מאמין שהמשק יבוא לצמיחה. עשיתי זאת בעבר ואני מתחייב שאעלה את שכר המינימום בישראל".

בתשובה לשאלה על גורלם של מי שפועל כנגד מוסדות המדינה ענה יו"ר הליכוד: "מי שתוקף את המדינה אנחנו מפעל לענישה. לא יכול להיות שמישהו יזדהה עם ארגוני טרור. צריך לפעול נגדו".

"אין שאלה גדולה יותר משאלת איום הגרעין האירני. זו המשימה הראשונה שלנו, וזה כולל התמודדות עם מבצרי הטרור של אירן פה באזור. אירן לא תתחמש בנשק גרעיני.

נתניהו אף אמר כי יש להנהיג משטר נשיאותי. נתניהו אף אמר כי אם לא היה פוליטיקאי היה סופר.

לכשנכנס שר הביטחון אהוד ברק לאולפן הוא עקץ את נתניהו ואיחל לו הצלחה בהמשך כהונתו כיו"ר האופוזיציה.

גם ברק עצמו "נעקץ" לכשנשאל על ידי המנחה ויס אם הוא גולש באינטרנט ואמר כי הוא שולח הודעות SMS.

ברק אמר כי ממשלה בראשותו תגיע לדיור בר השגה לזוגות צעירים כשם שעשה לפני כן.

"צריך למצוא קיצוץ בתקציב איפשהו בשביל להילחם במשפחות הפשע", ענה ברק בנוגע לשאלות על ביטחון האזרחים במדינה. עוד אמר ברק כי אביגדור ליברמן לא יישב בממשלתו.

"אני יכול לבצע היטב את תפקיד שר הביטחון", אמר ברק לכשנשאל אם יכהן בתפקיד תחת בנימין נתניהו "אך אני רץ לראשות הממשלה".

לכשנשאל מה היה עושה אילולא הפוליטיקה ענה בצחוק כי "הייתי הולך להיות מתווך נדל"ן", והוסיף כי היה מגיש תוכנית בטלוויזיה.

לשאלה שזכתה למירב הכניסות אודות גלעד שליט ומה יעלה בגורלו ענה ברק: "לא שכחנו את גלעד שליט ואין יום שטובי המוחות לא חושבים מה לעשות כדי להביא אותו". "יש לי מחויבות להביא את גלעד הביתה והמבצע האחרון קידם את הסיכוי להשלים את התהליך".

שרת החוץ ומ"מ ראש הממשלה ציפי לבני אמרה: "אני מאמינה במדינת ישראל כמדינה יהודית ויש לזה משמעות מבחינת מה שצריך לשמר. אני לא נגד הדת ובעיני הציביון של המדינה חשוב". "צריך ליצור כללים נכונים ולתגמל יותר את מי שתורם לחברה".

"אני מאמינה בשיוויון וצריך להילחם עדיין עבור שיוויון לנשים. אין מקום להבדלים בין האזרחים".

על ליגליזציה של סמים קלים אמרה לבני: "הדבר אסור על פי החוק וזה הדבר האחרון שאנחנו צריכים עכשיו. זה טאבו ואסור לפי חוק".

בנוגע למצב הבטחוני אמרה לבני: "אנחנו נמשיך ונכה בחמאס, אני לא אעשה הסכמים עם החמאס".

בנוגע לשאלה מה תעשה אם לא תהיה ראש ממשלה אמרה לבני כי הייתה מדריכת נוער.