4 פצצות מרגמה נורו לאזור שער הנגב: שני בני אדם נפצעו קל

(עדכון) - לפחות 14 רקטות ופצמ"רים נחתו מאז הבוקר ביישובי הדרום ; דיווח: חמאס נענה לדרישת המצרים להפסקת אש ; אולמרט: "לא נחזור לכללי המשחק שארגוני הטרור ניסו להכתיב, לא ניגרר למלחמת יריות בלתי פוסקת"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

ירי הרקטות לא מפסיק: 4 פצצות מרגמה נורו בשעה האחרונה לעבר יישוב במועצה האזורית שער הנגב: שני בני אדם נפצעו באורח קל מפגיעת רסיסים ופונו לטיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לפחות 14 רקטות ופצמ"רים נורו מאז הבוקר על יישובי הדרום.

סמוך לשעה 07:00 נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית שדות נגב. מספר דקות לאחר מכן הופעלה גם אזעקה במועצה אזורית אשכול, ולאחריה נשמעו כמה פיצוצים. רקטה אחת נחתה סמוך לגני ילדים, והשאר בשטחים פתוחים. למרבה המזל לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

רכז הביטחון של היישוב שבו נפל אחד הטילים הבוקר אמר כי "אנחנו במצב שברירי מאוד, זה עניין של מזל. כשקורה שיש אזעקה זה טוב, אבל כשאין - זה הכי רע. הבוקר לא הייתה אזעקה". לאחר ירי הרקטות הבוקר, נפתחה אש לעבר ג'יפ סיור של כוח צה"ל סמוך למחסום כיסופים. לא היו נפגעים, הכוח השיב אש למקורות הירי.

אתמול בשעות הבוקר המוקדמות נחתה רקטת גראד מדרום לאשקלון, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ביום חמישי נפלו באזור שדרות לפחות שתי רקטות קסאם. כולן נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או לנפגעים. אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. ביום שישי התפוצצה רקטת קסאם דרומית לאשקלון, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

לתושבי אשקלון הסיוט של מבצע עופרת יצוקה חזר הבוקר, כאשר בסביבות השעה 7:00 נשמעה בעיר אזעקה ורקטה נורתה לעבר העיר מצפון רצועת עזה. עד כה לא ידוע על תגובת צה"ל לירי הקסאם.

לראשונה, חמאס מראה נכונות להיענות להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל - כל על פי דיווח הבוקר של סוכנויות הידיעות. בחמאס שבים ומדגישים כי התנאי המרכזי לכינון הפסקת אש - פתיחת המעברים - עדיין עומד בעינו, אך המגמה בארגון היא להסכים לתנאים שהציבו המצרים. אנשי משלחת הארגון לשיחות בקהיר אמרו אז כי "אין שום כוונה להעמיק את המשבר הקיים בעזה", ועל כן משוועים בחמאס לשמור על שקט בתקופה הקרובה, חרף ההפרות שנרשמו ביומיים האחרונים וביתר שאת הבוקר.

בחמאס רואים בייצוב הפסקת האש כאחד האמצעים לנסות ולשקם את מעמד הארגון בקהילה הבין לאומית. "אנו רוצים להיות חלק ממדינות העולם", אמרו אנשי התנועה בקהיר.

רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" דיווחה כי משלחת הארגון שדנה בקהיר עם בכירי הממשל המצרי הסכימה לסעיף הפסקת האש ביוזמה המצרית, אם כי תיתן את הסכמתה הסופית לכל היוזמה מחר.

אולמרט: "אם יהיה ירי מהדרום תהיה תגובה ישראלית חריפה ולא פרופורציונלית"

"אם יהיה ירי מהדרום תהיה תגובה ישראלית חריפה ולא פרופורציונלית"- כך הבהיר הבוקר ראש הממשלה, אהוד אולמרט בפתח ישיבת הממשלה, לנוכח ירי הרקטות לעבר ישראל מוקדם יותר הבוקר. "אנחנו לא נחזור לכללי המשחק שארגוני הטרור ניסו להכתיב, לא ניגרר למלחמת יריות בלתי פוסקת. המצב היום הוא שהירי מתמשך, זה לא מאפשר למדינת ישראל להמשיך כך. הנחיתי את שר הביטחון שינחה את גורמי צה"ל להיערך לתגובה ישראלית. לא ניתן התרעה מראש לארגוני הטרור על מתי ואיך נגיב, אבל ישראל תגיב ותפעל בזמן ובמקום שהיא תבחר", המשיך ראש הממשלה.

"שבועיים חלפו מאז החליטה ישראל לנצור את האש ברצועת עזה, וזאת תוך קביעת שני תנאים בסיסיים - ראשית, שהירי ייפסק באופן מוחלט, ושנית מניעת הברחות לארגוני דרך ציר פילדלפי. אלו היו שני התנאים להפסקת הלחימה ולמול התנאים האלה ידענו שיש סיכוי לא מבוטל שהחמאס ימשיך את הירי", המשיך אולמרט.

טרם כניסתה לישיבה קראה שרת החוץ, ציפי לבני, להגיב בכוח. "אסור לפעול בהסדרים מול החמאס. צריך לפעול מול הארגון הזה בכוח. ישראל תגיב בין אם הקסאם פוגע ובין אם לא - כך אתנהל גם כראש ממשלה. יש להשתמש בכוח ובהרבה כוח. מבחינתי אין צורך להתמהמה. צריך תגובה ומיד. לא צריך להמתין", אמרה לבני.

מנגד, שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי "נגיב בדרך הנכונה על מה שקורה ברצועת עזה. גורמי המקצוע בהנחייתי יגבשו את דרך התגובה, אולם יש לפעול בשיקול דעת ובאחריות. חמאס חטף מכה קשה ויחטוף פעם נוספת. בעונת בחירות כל אחד רוצה כותרת, אבל ההכרעה צריכה להתקבל בדרגים המקצועיים". לדבריו, "בעונת בחירות יש מצעד של ברברת של אנשים שמעולם לא החזיקו נשק ביד ולא מבינים את התנאים בהם יש לפעול", אמר.