איתותים חיוביים לשותפות בקידוח הגז הטבעי: אושרו ביצועי קידוחים ב"דלית 1" וב"תמר 2"

הקידוחים נועדו לאמת את כמויות הגז ; קידוח "דלית 1" צפוי להימשך חודשיים בעלות כוללת של 50 מיליון דולר ; קידוח "תמר 2" יימשך על-פי התכנון 3 חודשים בעלות כוללת של 75 מיליון דולר

איתותים חיוביים לשותפות ברשיונות קידוח הגז הטבעי "מיכל" ו"מתן" - נובל אנרג'י הים התיכון (36%), ישראמקו נגב 2 (28.75%), שותפות דלק קידוחים (15.63%), שותפות חיפושי הנפט אבנר (15.63%), ושותפות החיפושים דור-גז (4%): אושרו שני ביצועי קידוחים נוספים ברצף, ב"דלית 1" וב"תמר 2". זאת, מיד עם סיום ביצוע מבחני ההפקה הנוכחיים, בקידוח "תמר 1", המהווה את תגלית הגז הגדולה ביותר אי-פעם במדינת ישראל.

הקידוחים נועדו לאמת את כמויות הגז; קידוח "דלית 1" צפוי להימשך חודשיים בעלות כוללת של 50 מיליון דולר (מתוכם 4.5 מיליון דולר שאושרו בעבר בתקציב הקידוח "תמר 1" לצורך רכישת ציוד וצנרת). קידוח "תמר 2" ימשך, על פי התכנון, 3 חודשים בעלות כוללת של 75 מיליון דולר.

נובל אנרג'י, בנוסף להיותה שותפה ברשיון קידוח הגז כאמור, משמשת כמפעילת פרוייקט החיפושים ברשיונות. החברה האמריקנית המליצה לשותפים להעביר את אסדת הקידוח "Atwood Hunter" לשטח רישיון "מיכל" לצורך ביצוע קידוח האקספלורציה "דלית 1" באגן הלבנטיני. מטרתו של קידוח אקספולרציה הוא לאמת את כמויות קידוח הגז.

לאחר השלמת קידוח זה, הממוקם כ-60 ק"מ מערבית לחופי חדרה ו-60 ק"מ הדרומית-מזרחית לקידוח "תמר 1", ממליצה נובל אנרג'י להעביר את אסדת הקידוח לשטח רשיון "מתן" כדי לבצע גם שם קידוח אימות, "תמר 2". יצוין, כי עומק המים באתר "דלית 1" נמוך יותר מזה של "תמר 1" (שם העומק הוא 1,700 מטר) ומגיע לכ-1,200 מטר. הקידוח עצמו מתוכנן לעומק כולל של כ-3.7 ק"מ, במבנה בשכבות מגיל הטרציר (ב"תמר 1" - 4.7 ק"מ).

קידוח האימות "תמר 2" צפוי להתבצע באותם עומקי מים וקדיחה של "תמר 1", אשר מבחני ההפקה שלו נמשכים כיום כמתוכנן, כך על פי הודעת השותפות לבורסה. מטרת קידוח זה, אם כן, היא לאפשר, בין היתר, הגדרה טובה יותר של עתודות הגז הטבעי ב"תמר".

בדיוק לפני שבועיים דיווחו השותפות על גילוי מאגר גז מסחרי בקידוח "תמר 1", 60 ק"מ מערבית לחיפה, בנפח של 88 מיליארד מ"ק לפחות, פי שלושה מהכמות שהתגלתה עד אז מול חופי ישראל. לקידוח ערך מכירות פוטנציאלי של 15 מיליארד דולר, הנגזר מתחזית הכנסות שנתית של 800 מיליון דולר.

עלות פיתוח מאגר הגז נאמדת ב-1.5 מיליארד דולר ולפי ההערכות, פיתוח המאגר והקמת פלטפורמה להפקת הגז ולהולכתו לחוף לא יושלם לפני 2014-2015. הצלחתו של הקידוח צפויה להפחית משמעותית את התלות באספקת הגז ממצרים או מהמאגר של בריטיש גז מול חופי עזה.

ישראמקו יהשישראמקו יהש