המשבר ממשיך לפגוע קשות בעובדי מגזר הביטוח והפיננסים: הביקוש לעובדים צנח בינואר ב-50%

כך עולה מנתונים שפירסמה היום חברת ORS ; בהשוואה לינואר אשתקד צנח הביקוש ב-64% ; הודות לעלייה של 55% בביקוש לעובדי מכירות, בכלל המגזרים עלה הביקוש לעובדים בינואר ב-7.8% בהשוואה לחודש הקודם

[הירשם עכשיו לניוזלטר קריירה ותעסוקה וקבל עדכון והדרכה אישיים ממנהלת חברת השמה]

הביקוש לעבודה המשיך לעלות בחודש ינואר - באופן שעל כל משרה פנויה בשוק התחרו כ-3 מועמדים. הביקוש לעובדים בחודש זה אמנם עלה ב-7.8% לעומת חודש דצמבר 2008, אולם בהשוואה לינואר המקביל אשתקד נרשמה ירידה של 11% בביקוש המעסיקים לעובדים. כך עולה מנתוני מדד ביקוש התעסוקה של ORS לחודש ינואר.

את עיקר הפגיעה ספג מגזר הפיננסים, הבנקאות והביטוח, שבו נרשמה ירידה של 50% בביקוש לעובדים בינואר בהשוואה לחודש הקודם. עיקר הירידה נרשמה בענף הבנקאות, שבו נפל הביקוש לעובדים ב-47%. בהשוואה לינואר 2008 נרשמה בינואר ירידה של 64% בביקוש לעובדי ביטוח, בנקאות ופיננסים בהשוואה לינואר 2008.

בדרך אופיינית לתקופות מיתון, בתחום המכירות נרשם בינואר גידול של 55% בביקוש לעובדים לעומת דצמבר, וכמו כן נרשמה עלייה של 32% בהשוואה לינואר המקביל אשתקד. בתחום שירות הלקוחות נרשמה בינואר ירידה של 17% בביקוש לעובדים בהשוואה לדצמבר וירידה של 5% לעומת ינואר בשנה שעברה.

בתפקידי אדמיניסטרציה נרשמה ירידה חדה בביקוש - שנפל בינואר ב-30% בהשוואה לדצמבר. בהשוואה לינואר המקביל אשתקד נרשמה ירידה חדה עוד יותר בביקוש לעובדים, בשיעור של 63%. בתפקידי ניהול נרשם בינואר גידול של 7% בביקוש לעובדים לעומת דצמבר, אולם בהשוואה לינואר המקביל אשתקד נרשמה ירידה של 43% בביקושים.

מהכיוון השני - גל הפיטורים במשק הוביל לעלייה במחפשי העבודה בינואר. בסך הכל נרשמה עלייה של 11% בביקושי מחפשי העבודה לתעסוקה לעומת חודש דצמבר, ובהשוואה לינואר המקביל אשתקד נרשמה עלייה גדולה יותר - של 16.5%. העלייה החדה ביותר נרשמה בתחום המכירות, שם עלה הביקוש לתעסוקה ב-28% לעומת דצמבר.

בתחום האדמיניסטרציה עלה הביקוש בינואר ב-27% ובתחום שירות הלקוחות עלה הביקוש ב-6%. בתחום הניהול נרשמה ירידה קלה של 4% בביקוש לתעסוקה, ובתחום הביטוח, בנקאות ופיננסים נרשמה ירידה חדה של 26%.

"פחות ופחות מחפשי עבודה תרים אחר משרות פנויות בתחום הבנקאות והפיננסים, וזהו תוצר נוסף של המשבר הפיננסי. עם זאת, הירידה בביקושים לעובדים בתחום הפיננסים חדה לאין שיעור מהירידה בביקוש לתעסוקה בתחום זה, כך שהתחרות על כל משרה פנויה בתחום זה קשה", ציינה אורנה לנדאו, סמנכ"ל פיתוח עסקי וארגוני ב-ORS.