מנהטן 2009, למרות המיתון: דירה לעוזרת במיליון וחצי דולר

בחודשים האחרונים החדשות המגיעות משוק היוקרה במנהטן אינן מעודדות בדרך כלל, אולם ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי גם כיום יש אנשים שמבצעים עסקאות במחירים מופלאים. לפני כחודש הושלמה עיסקה לרכישת דירה בפרויקט 15 Central Park West, בשטח צנוע במיוחד של 42 מ"ר, תמורת 1.55 מיליון דולר (למעלה מ-37 אלף דולר למ"ר).

אולם, אין המדובר בסתם דירה בפרויקט היוקרתי שהקימו היזם הישראלי אייל עופר והיזמים המקומיים האחים זקנדורף. הדירה הנמכרת היא אחת מ-27 חדרי הסטודיו המיועדים לאנשי הצוות המשרתים את העשירים שוכני הקומות העליונות, או במילים פחות מכובסות: "חדר העוזרת" (maid's room). המחיר ששולם על החדר, הצופה לחצר הפנימית של הפרויקט, דומה למחיר הממוצע של דירת 2 חדרים במנהטן ברבעון הרביעי של 2008, לפי נתוני סוכנות Prudential Douglas Elliman.

מוכר הדירה היה גאי מטקאלף, מנכ"ל חטיבת הנדל"ן של מורגן סטנלי, שרכש את הסטודיו באוקטובר האחרון תמורת 880 אלף דולר, באותו היום בו רכש לעצמו דירת 5 חדרים בשטח של 355 מ"ר בקומה השנייה תמורת 9.35 מיליון דולר. מטקאלף עשה אקזיט של 76% בתוך מספר שבועות על דירת העוזרת.

הרוכש הוא אלכסנדר מיכאילוב, שרכש לפני שנה דירת 3 חדרים בקומה ה-34 תמורת 7.85 מיליון דולר. העובדה המדהימה היא שמיכאילוב שילם על חדר השירות מחיר 20% יותר למ"ר מאשר על דירת מגוריו בשטח של 256 מ"ר (אותה הוא מציע כבר למכירה). אולם בכך לא תמו נפלאות הבניין, שבעיצובו של רוברט סטרן. שבועיים לאחר רכישתה, החל מטקאלף להציע למכירה את דירתו שלו. תחילה דרש 16.5 מיליון דולר, ולאחר מכן חתך את המחיר פעמיים, כאשר עכשיו הוא דורש 12.5 מיליון דולר, או כ-35 אלף דולר למ"ר, פחות ממה שקיבל על חדר עוזרת הבית.