התפוצצה העסקה למכירת מאפיות ברמן לאגודה השיתופית משקי הרי יהודה

התמורה לעסקה נקבעה על 350 מיליון שקל ; האגודה השיתופית לא הצליחה לגייס מימון לעסקה ; יצחק ברמן: "העסק שלנו ובבעלותנו. אנחנו מפתחים אותו ובעזרת השם נמשיך"

למעלה משנה לאחר שנחתם ההסכם למכירה של מאפיות ברמן לאגודה השיתופית משקי הרי יהודה. ל"גלובס" נודע כי הצדדים לא השלימו את העסקה כיוון שהאגודה לא הצליחה לגייס את המימון הנדרש.

עוד נודע, כי לפי ההסכם שנחתם בשעתו, התמורה לעסקה נקבעה על 350 מיליון שקל ואילו הקלוזינג נקבע לדצמבר 2007. עד כה העבירה האגודה השיתופית רק תשלום מקדמה עבור העסקה.

ברמן: לא קרה כלום

באגודה מנסים גם בימים אלה לגייס משקיעים פיננסיים למימון העסקה, אולם לפי שעה ללא הצלחה. באגודה עדיין לא נואשו מביצוע הרכישה, בין היתר בשל חשש שברמן עשויה להגיש נגדה תביעה על הפרת הסכם.

יצחק ברמן, הבעלים של קבוצת המאפיות, אומר היום (א') ל"גלובס": "העסקה לא התממשה. עד היום לא קרה שום דבר ולא השתנה כלום מבחינתנו. העסק שלנו ובבעלותנו. אנחנו מפתחים אותו ובעזרת השם נמשיך".

ברמן, המאפייה הוותיקה בישראל, הוקמה בשנת 1875 בעיר העתיקה בירושלים על-ידי הסבתא רבתא של יצחק, קרשה ברמן.

מאז הלכה המאפייה והתרחבה. קבוצת ברמן כוללת היום גם את מאפיית ודש שברמת השרון, את מאפיית לחם חן בבת-ים, את מאפיית לחם הארץ בירושלים ואת מאפיית ליבו המתמחה בלחמים רוסיים, גם היא בירושלים.

בקבוצה מועסקים היום קרוב ל-1,000 עובדים ומחזור המכירות שלה עומד על כ-350 מיליון שקל בשנה. הקבוצה מפיצה את מוצריה - לחם ועוגות - לכ-4,000 נקודות מכירה בכל הארץ, כולל רשתות השיווק הגדולות, מינימרקטים, מכולות, ישיבות, בתי-חולים ועוד. מערך ההפצה של ברמן כולל 115 משאיות.

מאז שנת 1965 פועלת מאפיית ברמן ברחוב בתי הדפוס בירושלים בשני אתרים סמוכים הכוללים יחד 10,000 מ"ר, על שטח כולל של 11 דונם. שם נמצאים המפעל המרכזי של ברמן, אתר הקונדיטוריה וחנות המפעל.

נכסים בירושלים ובמודיעין

לקבוצת ברמן נדל"ן נוסף בעיר מודיעין, שהקבוצה רכשה מתוך כוונה להעביר לשם את מאפיית ודש ואת לחם חן, עם אפשרות להעביר למקום את כל פעילות הייצור. מדובר בשטח של כ-35 דונם המצוי באזור המסחרי של מודיעין. כרגע הנושא מצוי בשלב תוכניות והקבוצה תוציא התוכניות לפועל בהתאם למצב הכלכלי.

האגודה השיתופית משקי הרי יהודה נוסדה ב-1950 על-ידי הקיבוצים של פרוזדור ירושלים כארגון אזורי לביצוע של קניות מרוכזות. כיום חברים באגודה 18 קיבוצים ומושבים. לא ניתן היה להשיג את תגובת האגודה לידיעה.