שר התמ"ת אלי ישי בכנס הרצליה: "שכבות הביניים בישראל נמצאות כחוט השערה לפני ירידה מתחת לקו העוני"

ישי: "לי לא יקרה כלום אם לא אקבל תוספת יוקר בחודשים הקרובים. אבל אם נחלק את המיליארד או 2 מיליארד שקל לשכבות הביניים והחלשות - אין לי ספק שזה יציל אותן מהידרדרות"

"אנחנו יותר רגישים מכל אומה אחרת בעולם", אמר היום (ב') אלי ישי, סגן ראש הממשלה ושר התעשייה, המסחר והתעשייה (התמ"ת) מש"ס. "אם נשכיל לקבוע תג מחיר על כל ירי על ישראל, על כל הברחה, על כל פעולה כזו או אחרת של טרור, לא יקח הרבה זמן עד שזה ייפסק. גם הם חפצי חיים", התייחס ישי למצב הבטחוני בכנס הרצליה.

"ככל שנרבה במחיר, נעלה את המחיר, נדרוש יותר ועידות - הם ידרשו יותר דברים", אמר. לדבריו, "פה חייבים לעבוד בחוכמה, החוכמה היהודית. חייבים להפסיק להיות להוטים כל-כך. בסוף, לא רק שההתנהלות הזו לא מקדמת שלום, היא מרחיקה שלום. לכן עלינו ללכת על 'שלום כלכלי'; אם תהיה תעסוקה של עוד רבבות מקומות עבודה, אולי אז הם יבינו שיש להם מה להפסיד".

עוד הוסיף שר התמ"ת, כי "עלינו למצוא הזדמנויות בתחום התעסוקה, מניעת פיטורים - ולהוכיח שהצלחנו בדיעבד לצמוח מהר יותר בהשוואה למדינות אחרות. הסכנה היום היא שכבות הביניים - יש לפעול בעוצמה אדירה על מנת שלא יתרסקו יותר. הן נמצאות כחוט השערה, כפסע, לפני ירידה אל מתחת לקו העוני". ישי צוטט באומרו "לי לא יקרה כלום אם לא אקבל תוספת יוקר בחודשים הקרובים. אבל אם נחלק את המיליארד או שניים שקל לשכבות הביניים והחלשות, אין לי ספק שזה יציל את השכבות החלשות והביניים מהידרדרות". העצמה אישית, השקעה במדען הראשי והמו"פ הם צעדים נוספים שיש לנקוט לדעתו - "זוהי תרנגולת המטילה ביצי זהב", אמר.

"יש עדיין בעיות. כך למשל, משרד האוצר עדיין לא מאשר את מסלול התעסוקה (להשמה חרדית, א"ו) בערים מעורבות, אלא רק בערים חרדיות. אם נשקיע את הזמן הנוכחי בהכשרה, כשנצא מהמשבר, הם יוכלו מיידית להשתלב בשוק העבודה. זו ההזדמנות שלנו", סיכם שר התמ"ת.