שר האוצר בר-און בכנס הרצליה: "המדיניות חסרת החמלה של נתניהו כשר האוצר נצרבה אצל רבים מהאזרחים - גם במקרר שלהם"

בהתייחסו לביקורת שמתח אלי הורביץ על התוכנית לסיוע להיי-טק, פנה בר-און ישירות להורביץ: "אלי, עם כל הכבוד, אי אפשר להתייעץ כל הזמן עם כל מי שחושב שיש לו מה להגיד, ולא עם מי שרץ לתקשורת" ; "הציבור כבר טעם את נחת זרועם של מפזרי האשליות; בסופו של יום, כל מוכרי האשליות ייפגשו עם הציבור, במציאות שלא תוכל לעכל את גיבוב השטויות של מערכת הבחירות"

"המדיניות חסרת החמלה של נתניהו כשר האוצר נצרבה אצל רבים מהאזרחים, גם במקרר", כך אמר היום (ב') שר האוצר רוני בר און בכנס הרצליה המתקיים במרכז הבינתחומי. "הצלחנו לשנות את המשוואה שאחריות פיסקאלית שווה לגזרות".

בר-און ציין כי בעיניו אחריות שכזו מלווה במתן מענה לצרכים של שכבות חלשות בחברה. "בצמיחה ניהלנו משמעת תקציבית עם אחריות חברתית, כך שבהינתן המשבר, היתה לנו הגמישות הנדרשת", אמר.

בר-און מנה את ההישגים הכלכליים של ממשלתו, ואת הצעדים שננקטו, לגרסתו, עם פרוץ המשבר. "אנחנו בעיצומו של תהליך חיסכון פנסיוני מותאם גיל, החייאת שוק האשראי החוץ-בנקאי ותהליכים נוספים. המבנה הקיים לוקה באנומליה ונשנה אותו, גם אם זה כרוך בשינויים ביחסי הכפיפות בין משרד האוצר לבנק ישראל".

"הציבור כבר טעם את נחת זרועם של מפזרי האשליות", אמר שר האוצר. "בסופו של יום, כל מוכרי האשליות ייפגשו עם הציבור, במציאות שלא תוכל לעכל את גיבוב השטויות של מערכת הבחירות", ציין.

בר-און התייחס לביקורת של יו"ר טבע, אלי הורביץ, על תוכנית הסיוע שהציג אתמול האוצר לענף ההיי-טק בישראל, ופנה ישירות להורביץ: "אלי, עם כל הכבוד, אי אפשר להתייעץ כל הזמן עם כל אחד. אם היינו מתייעצים עם כל אחד שחושב שיש לו מה להגיד, לא היינו מיישמים שום תוכנית עד 2012". שר האוצר הוסיף: "אנחנו גם לא מתייעצים עם מי שמוטה במגזר העסקי, ולא מתייעצים עם מי שרץ לתקשורת".

בנוגע למשבר הפיננסי אמר בר-און: "מכיוון שזה משבר שלא חווינו כמוהו, לא אתם ולא אני, אתם לא יודעים איפה הוא נמצא על גרף העומק ולא על ציר הזמן. צריך ללמוד מהטעויות של האחרים". לדבריו, "אין לנו את האפשריות האלה" - בהתייחסו לתוכנית החילוץ (750 מיליארד דולר) בארה"ב ולהזרמות הכספים של גורדון בראון בבריטניה.

בראון התייחס גם לתוכניתו של נתניהו, הנוגעת להורדת שיעור המיסוי ב-20%. "מדובר בחור בתקציב של 20-30 מיליארד שקל". בר-און הוסיף: "וברק אומר לי, 'אז תעלה את תקרת ההוצאה'. כבר מדובר ב-50 מיליארד שקל".

את מי הייתם רוצים לראות כשר האוצר הבא של ישראל? אתם מוזמנים להשתתף בסקר שבטור השמאלי של הידיעה.