שיאן תלונות הציבור בממשלה: משרד האוצר - עם 376 תלונות

בתלונות נגד הגופים הציבוריים ב-2008, מוביל המוסד לביטוח לאומי עם 986 תלונות ; בדירוג היקף התלונות נגד רשויות המקומיות, מובילה ת"א ; ב-2008 נרשם גידול של 8.5% בהיקף התלונות המוגשות נגד רשויות המדינה

משרד האוצר מוביל מבחינת היקף התלונות המוגשות נגדו לנציבות תלונות הציבור. כך עולה מנתוני נציבות תלונות הציבור, במשרד מבקר המדינה.

במהלך שנת 2008 הוגשו 376 תלונות נגד משרד האוצר. אחריו מבחינת היקף התלונות, ניצב משרד המשפטים, עם 371 תלונות; משרד הפנים - 323 תלונות; משרד החינוך - 313 תלונות; ומשרד הבינוי והשיכון - 284 תלונות.

את דירוג הגופים הציבוריים, מבחינת היקף התלונות שהוגשו נגדם, מוביל המוסד לביטוח לאומי, עם 986 תלונות; אחריו, המשטרה - 584 תלונות; מערכת בתי המשפט וההוצאה לפועל - 322 תלונות; שירותי בריאות כללית - 191 תלונות; דואר ישראל - 190 תלונות.

בדירוג היקף התלונות נגד רשויות המקומיות, מובילה תל-אביב, עם המספר הרב ביותר של תלונות שהוגשו נגדה; אחריה ירושלים,חיפה, באר שבע ופתח-תקווה.

הנתונים מראים כי במהלך שנת 2008 נרשם גידול של 8.5% בהיקף התלונות המוגשות נגד רשויות המדינה: משרדי ממשלה; רשויות מקומיות; ביטוח לאומי; המשטרה; מערכת בתי המשפט והוצאה לפועל.

השנה לראשונה, חצה מספר התלונות את רף ה-10,000, והגיע ל-10,571 תלונות. הגידול שנרשם בשנת 2008 לעומת שנת 2007, מבטא את מגמת הגידול בשנים האחרונות, במספר התלונות המוגשות.

מנהל נציבות תלונות הציבור עו"ד הלל שמגר, מסר כי משך הטיפול הממוצע בתלונות המוגשות, התקצר: כיום הטיפול בתלונה מסתיים בממוצע בתוך פחות מ-4 חודשים.

שמגר הוסיף, כי ניתן להסביר את הגידול בהיקף התלונות המוגשות, בהקמת שלוחות נוספות של משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. היום מפעיל המשרד נציגויות מיוחדת בבאר-שבע ובנצרת, זאת בנוסף לשלושת המשרדים המרכזיים בירושלים, בתל-אביב ובחיפה, וכרבע מהתלונות מגיעות מהנציגויות האזוריות.

הקמת השלוחות הגדילה את הנגישות של אוכלוסיות רבות בעיקר חלשות, לנציבות תלונות הציבור. לצורך זה גם גוייסו עובדים ערבים ודרוזים, עובדים ממוצא אתיופי ויוצאי חבר המדינות.