חיים יבין על ליברמן: "ממשיך דרכו של מנהיג תנועת כ"ך, הרב מאיר כהנא"

[בחירות 2009 - כל החדשות, הסקרים והעדכונים] בראיון לגלי צה"ל אמר יבין: "מה זה נאמן למדינה? כמה פעמים ביום צריך להניף את הדגל כדי להכריז על נאמנות למדינה?"

חיים יבין מתח הבוקר (ב') ביקורת על יושב-ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וכינה אותו "ממשיך דרכו של מנהיג תנועת כ"ך, הרב מאיר כהנא".

בתוכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין אמר יבין: "ליברמן הוא בצורה כזאת או אחרת ממשיכו של כהנא, ההתבטאויות האלה כמו ליברמן מבין ערבית. הוא מאיים פיזית על חברי כנסת ואתה משתומם איך דבר כזה יכול להתרחש מבלי שמישהו ישים לזה סוף. מה זה נאמן למדינה? כמה פעמים ביום צריך להניף את הדגל כדי להכריז על נאמנות למדינה".

איתמר בן-גביר שיגר בתגובה מכתב ליבין, ודרש ממנו להתנצל על שהשווה בין ליברמן לבין הרב מאיר כהנא. לטענת בן-גביר, ליברמן הוא בסך-הכל חיקוי עלוב של מי שעמד בראש תנועת כ"ך.

לדברים הגיב עוזי לנדאו, השני במפלגתו של ליברמן, שאמר כי יבין מבטא עמדות של שמאל קיצוני התומך בטרור: "ישראל ביתנו מבטאת את תחושות הציבור. אני רואה את הפחד על פניהם של אנשי השמאל בתקשורת, שמחליטים לצאת למסע צייד. אנו רואים את ההכפשה כשיטת ויכוח לגיטימית. כשאדם רוצה להיות אזרח הוא חייב להיות נאמן. הוויכוח הוא על מי שנאמן למדינה כיהודית ודמוקרטית. מי ששולל את מדינת ישראל הוא הגזען והוא הפאשיסט".