הפשרה אושרה: ארוך יקבל 9.2 מיליון ש' מכלל פיננסים, שליש יקבלו פרקליטיו

רשמית וסופית: שחקן המעו"ף אלי ארוך יקבל מכלל פיננסים 9.2 מיליון שקל, כשליש מהם ישולמו לשלל עורכי הדין שליוו אותו במשך השנים. כך נקבע בהסכם הפשרה שחתמו היום (ב') הצדדים ואושר בבית המשפט המחוזי בת"א. בכך יבוטל פסק הבורר של השופט בדימוס יעקב מלץ ז"ל, שחייב את כלל לשלם לארוך 96 מיליון שקל.

עורכי הדין של ארוך צפויים לקבל את הסכומים הבאים: אמנון יצחקניא - 1.5 מיליון שקל; פנינת ינאי - מאות אלפי שקלים; מושיק פלדמן ואלון וינגורד - 500 אלף שקל; ד"ר יוסי כהן - 250 אלף שקל; ודורון צברי - 100 אלף שקל.

ארוך, שלפני כחודש אושפז במצב קשה אחרי שניסה להתאבד, התייצב היום בבית המשפט ואמר בתום הדיון: "אני שמח שכל הסיפור מאחוריי ומרוצה מהפיצוי שקיבלתי. עברו עליי שנים קשות מאד ואני רק מבקש להתחיל עכשיו להתחיל לחיות את חיי. אני מודה לעו"ד פנינת ינאי שליוותה אותי באופן צמוד והאמינה בצדקתי, אחרי שאחרים התייאשו ונטשו אותי בדרך".

לפני כחודשיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ארוך ונגד "הצל" דוד שילוח, בגין זיוף המסמכים שבבסיס הליך הבוררות. זאת, בעקבות תלונת כלל פיננסים, שעיקריה נסמכו על בקשתה לביטול פסק הבורר. בקרוב ייערך לארוך שימוע, בו ינסה להביא לביטול האישום.

שילוח, שהיה יד ימינו של ארוך בכל הליך הבוררות, חצה את הקווים וחתם על הסכם עם כלל פיננסים, לפיו יקבל 21 מיליון שקל אם עדותו והראיות שמסר יביאו לביטול פסק הבורר או לפשרה. אלא שבעוד ששילוח טען שלא היה מעורב בזיופים, הוא מואשם בהם יחד עם ארוך. "שילוח ידע והיה שותף בזיוף ובביצוע מעשי המירמה", נטען בכתב האישום.

כפי שנחשף ב"גלובס, ב"כלל" חלוקות הדעות האם עליהם לעמוד בהסכם עם שילוח. זאת, משום שבהסכם הצהיר שילוח שהוא רק "נחשף" למעשי הזיוף, וכעת הוא מואשם בביצוע הזיוף, מה שמהווה הפרת הסכם. בכל מקרה, שילוח עשוי למצוא עצמו עם הרבה מאוד כסף, אבל בכלא. כלל יוצגה בפרשה ע"י עוה"ד רם כספי וגד טיכו. *