הרשתות החברתיות פורחות במשבר: יותר ויותר חברים מחפשים בהן עבודה

מייספייס שילשה את מספר החברים בה בשנה האחרונה ; LinkedIn היכתה את התחזיות שלה עצמה והגדילה את מספר החברים בה ב-25% יותר מהצפוי ברבעון האחרון של 2008

המשבר הכלכלי שהיכה גלים ברחבי הגלובוס גבה מחיר כבד מלא מעט אנשים, אך עבור אתרי רשתות חברתיות דוגמת מייספייס ו-LinkedIn מדובר דווקא בפרה חולבת.

מייספייס, הנמצאת בשליטת חברת News Corp, של איל התקשורת רופרט מרדוק, מסרה שהתנועה בשורות עמודי חיפוש העבודה שלו גדלה באורח ניכר בשנה האחרונה ובמיוחד לאחר קריסת השווקים בספטמבר האחרון. אנג'לה קורטין, סמנכ"לית השיווק, התוכן והבידור של מייספייס אמרה כי התנועה בעמודים הללו שילשה את עצמה בשנה האחרונה. מספר הגולשים בגילאי 21-34 המבקרים בעמודי חיפוש העבודה של מייספייס בנובמבר האחרון עמד על 160,000, בהשוואה ל-83,500 באותו החודש ב-2007. קורטין אמרה כי מדובר בשיא של כל הזמנים עבור הרשת החברתית.

גם משך הזמן שמבלה כל גולש באתר גדל בצורה משמעותית ועמד בנובמבר האחרון על 7 דקות בממוצע לעומת דקה אחת בממוצע בלבד בנובמבר 2007.

הסיבה לעלייה המשמעותית בפופולריות של האתר לנוכח המשבר טמונה בעובדה כי מציאת עבודה היא פעולה הכרוכה הן בניצול קשרים חברתיים והן בהישארות עם היד על הדופק בכל הקשור לפרסומים בלוחות הדרושים. עמודי חיפוש העבודה ברשתות החברתיות עונים על שני צרכים אלה בקרב האנשים שמצאו עצמם מובטלים בעקבות המשבר.

מייספייס אינו האתר היחיד שקוצר את הפירות כתוצאה מהמצב, גם אתר הרשת החברתית LinkedIn דיווח על 31 מיליון חברים בסוף 2008 בהשוואה ל-18 מיליון בתחילת אותה השנה. הרשת, שמגדירה את עצמה כרשת חברתית עסקית, היכתה את התחזיות שלה עצמה והגדילה את מספר החברים בה ב-25% יותר מהצפוי במהלך הרבעון האחרון של 2008.