רקטת גראד נפלה הבוקר בשטח בנוי באשקלון - 3 הוגדרו כנפגעי חרדה

נזק נגרם למכוניות במקום ; נפגעי החרדה פונו לקבלת טיפול בביה"ח ברזילי בעיר ; ועד ההורים בעיר קורא שלא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך; עיריית אשקלון: מוסדות החינוך ייפתחו כסדרם

בעוד שהמגעים לקראת הסכם הרגיעה ברצועה נמשכים, מקבלים הבוקר (ג') תושבי הדרום תזכורת לכך שאיום הטילים מעל ראשיהם שריר וקיים.

סמוך לשעה 07:10 נורתה רקטת גראד לעבר אשקלון. אזעקה הופעלה ברחבי העיר ומיד אחר כך נשמע פיצוץ עז במרכז העיר. הרקטה נחתה בשטח בנוי. לפחות שלושה בני אדם שלקו בחרדה פונו לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי בעיר. נזק נגרם למכוניות במקום. בעקבות האירוע הבוקר, קורא ועד ההורים העירוני לא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך. עם זאת יהיו הגנים ובתי הספר בעיר פתוחים.

אתמול לפנות ערב נורתה רקטת קסאם מצפון הרצועה והפעילה את התרעת הצבע האדום. לא אותרה נפילה בשטח ישראל. מוקדם יותר נורו שלוש פצצות מרגמה לעבר אזור כרם שלום, לא היו נפגעים. צה"ל תקף מהאוויר את החוליה ששיגרה את הפצצות. שלושה פלסטינים נפצעו קשה בתקיפה.

היום עתידים למסור נציגי חמאס את תשובת הארגון להצעת מצרים לרגיעה ארוכת טווח ברצועת עזה. בעוד שחמאס מתנה את הרגיעה בפתיחה מלאה של מעברי הסחורות לרצועה, הגיש ראש המטה המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (במיל') עמוס גלעד, למצרים רשימת דרישות מעודכנת וקשוחה של ישראל.

"המצב ברצועה בלתי יציב"

בין היתר, מתנה ישראל את פתיחת המעברים בהאצת המשא ומתן לשחרור גלעד שליט. כמו כן מבהירה ישראל כי איננה מוכנה לדון ברגיעה התחומה במסגרת זמן - לא של שנה, ולא של שנה וחצי, ומוסיפה כי תגיב על כל הפרה בצורת ירי לעבר שטחה.

גם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מפקפק באפשרות לרגיעה ברצועת עזה. אבו מאזן, שנועד הלילה בפריז, עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הגדיר את המצב ברצועה שביר ו"בלתי יציב". בנוסף קרא אבו מאזן להמשך דיאלוג עם חמאס להקמת ממשלת אחדות ברשות הפלסטינית. "אנו רואים בחמאס חלק מהעם הפלסטיני", אמר אבו מאזן. "אנחנו חייבים לפתור את המצב איתם על ידי ממשלת אחדות פלסטינית ובחירות".