ציפי לבני: "מעולם לא ניהלתי בכנסת מדיניות אישית של פופוליזם וקריצות; זאת תחילתה של אנרכיה שמובילה לכך שכל שנתיים נופלות ממשלות בישראל"

[בחירות 2009 - כל החדשות, הסקרים והעדכונים] יו"ר קדימה בראיון לגלי צה"ל: "אעמוד על זכותי להיבחר כראש ממשלת ישראל על בסיס תכונותיי וכישוריי; מינו של המועמד לא רלוונטי, ואם מישהו יגיד שכיוון שאני אישה אני לא מתאימה להיות ראש ממשלה - אני אלחם בזה"

"אני חלק ממפלגה ומקואליציה. מעולם לא ניהלתי בכנסת מדיניות אישית של פופוליזם וקריצות - זאת תחילתה של אנרכיה שמובילה לזה שכל שנתיים נופלות ממשלות בישראל". כך אמרה הבוקר (ג') שרת החוץ ויו"ר קדימה, ציפי לבני, בראיון לגלי צה"ל.

"אעמוד על זכותי להיבחר כראש ממשלת ישראל על בסיס תכונותיי וכישוריי", אמרה לבני, בהתייחסה לרמיזות לגבי אי כשירותה לכהן כראש ממשלה בגלל מינה. "ראש ממשלה בישראל צריך - או צריכה - לקבל החלטות שנוגעות לשורה של תחומים, צריך שיהיה לו שיקול דעת, לראות כמה שנים קדימה, להיות מוכשר ובעל תכונות מתאימות".

"מינו של המועמד לא רלוונטי, ואם מישהו יגיד שכיוון שאני אישה אני לא מתאימה להיות ראש ממשלה - אני אלחם בזה", הוסיפה לבני, וציינה כי דרך מסויימת בפתיחות המחשבתית כבר נעשתה. "פריצת הדרך המחשבתית היתה נדרשת, ואני מאד שמחה שהגענו למצב הזה.

בהתייחסה לדברי אהוד ברק אתמול, ששאל: "איזה פוליטיקה חדשה יכולה להביא מפלגה שחבר בכיר בה,שהוא משנה לראש ממשלה מצא את עצמו מסובך בעבירות מביכות?", אמרה לבני: "בכל מה שקשור להליכים של חקירות נגד פוליטיקאים, בעיקר כשהייתי שרת המשפטים, אבל גם מאוחר יותר, אמרתי שאסור לפוליטיקאי להתייחס לתכנים משפטיים על פוליטיקאי אחר. יש לי אמון מלא בגורמי אכיפה וחוק".

"לענין זכויות נשים - נכנסתי לפוליטיקה לא על רקע נשי, זה לא היה חלק מהאג'נדה שלי, ואני לא מתביישת להגיד את זה. נכנסתי כדי לקדם את התהליכים שאני מאמינה בהם. ואז גיליתי שאנחנו 50% באוכלוסייה ו-3% דירקטוריות, והצטרפתי למאבק של ח"כיות ממפלגות שונות לגמרי", אמרה לבני.