רגע אחרי הגשת המכרז: סכסוך משפטי בין בעלי המניות בתחנת רדיו ת"א

איזי קירש, המחזיק ב-22.5% ממניות רדיו ת"א, טוען כי שאר השותפים ניגשו למכרז בלעדיו לאחר שהקימו קבוצה נפרדת ; דורש לחייב את השותפים לרכוש את מניותיו "במחיר ראוי"

רגע אחרי הגשת המכרז מתברר כי פרץ סכסוך בין בעלי המניות בתחנות הרדיו האזורית, רדיו תל-אביב. איזי קירש, המחזיק ב-22.5% ממניות רדיו תל-אביב, עתר נגד שותפיו בתחנה, צביקה שלום, יוסי סבן ודן ארנון, בטענה כי רימו אותו לאחר שניגשו למכרז המחודש בלעדיו, זאת באמצעות קבוצה נפרדת שהוקמה על-ידם ומומנה למעשה על-ידי רדיו תל-אביב.

בכתב התביעה שהוגש אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב באמצעות עו"ד גדי בלושטיין, ממשרד בלושטיין בר קהן ציגנלאוב המייצג את קירש, נטען כי בעלי המניות האחרים ניסו לשכנעו כי הוא מהווה נטל על הקבוצה, זאת נוכח אחזקתו במקביל גם ברדיו רמאללה, וכי קיים סיכון כי השתתפותו במכרז תמנע את זכייתה של הקבוצה. שותפיו, על-פי כתב התביעה, ביקשו לרכוש את מניותיו ברדיו תל-אביב במחיר אפסי לכאורה.

בשלב כלשהו, על-פי כתב התביעה, פנה קירש לשר התקשורת, אריאל אטיאס, בכדי לבדוק אם היותו בעל המניות ברדיו רמאללה עשויה להשפיע או למנוע ממנו להשתתף במכרז. כשקיבל תשובה שלילית לכך חזר לשותפיו והודיע להם כי בכוונתו להשתתף במכרז יחד עימם, אולם אז, על-פי כתב התביעה, הודיעו לו שותפיו כי בכוונתם להשתתף במכרז בלעדיו.

בכתב התביעה מאשים קירש כי רדיו תל-אביב היא זו שמימנה את ההשתתפות במכרז, כך שהוא זה שמימן בעקיפין את המכרז של שותפיו לשעבר. לטענתו, מטרת התביעה היא לתקן את העוולות שלטענתו נוצרה לו כתוצאה מהנהלות זו.

בכתב התביעה מאשים קירש את שותפיו ברדיו תל-אביב כי "הנתבעים החליטו, בניגוד גמור לחובותיהם על-פי חוק - ובין השאר חובותיהם כבעלי מניות שליטה ברדיו תל-אביב, מעמדם כדירקטורים בחברה, חובות תום-לב, הגינות ואמון - לגשת למכרז באמצעות חברה אחרת, במקום החברה הקיימת, וללא קירש". בתביעה נטען כי הכל נעשה בכדי לגזול מקירש את זכויותיו.

קירש מבקש מבית המשפט להורות לנתבעים לשלבו בחברה החדשה אשר עתידה לזכות במכרז, בכל האמצעים האפשריים, לרבות העברת מניות בחברה החדשה לידיו בהיקף שישקף את אחזקותיו ברדיו תל-אביב. לחילופין מציע קירש להורות לנתבעים לרכוש את מניותיו על-פי שווי ראוי באופן שישקף את שווי אחזקותיה, בהתחשב בכך שרדיו תל-אביב היתה זוכה במכרז אם היתה ניגשת אליו במקום החברה החדשה אשר הוקמה.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1140/09).

שמעון אלקבץ, מנכ"ל קבוצת גלי הדרום, מסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את כתב התביעה, וכשנקבלו נתייחס בהתאם. בכל מקרה ראוי להדגיש את העובדות הבאות:

א. גלי הדרום ובעלי מניותיה החזיקו בחברת תר"א 50% מהמניות, וזהו בדיוק שיעור החזקותיה של גלי הדרום במציע במכרז לרדיו בגוש דן, כך שלא היה כל שינוי בשיעור החזקותינו ברדיו תל-אביב. ממילא לא לקחנו מאיש דבר ולא קבלנו מאיש דבר.

ב. 50% מהמניות הנוספות ברדיו תל-אביב היו בבעלות משותפת של מר איזי קירש ורדיו חיפה, שהחזיקו במשותף בחברת ברודקסט, שבאמצעותה החזיקו ב-50% ברדיו תל-אביב. לצערנו, בשל בעיות רגולטוריות לא יכלו הן מר איזי קירש והן רדיו חיפה (כל אחד מסיבותיו הוא) להתמודד במכרז, וממילא חברת תר"א לא יכלה לגשת למכרז הרדיו בגוש דן בשל המגבלות הללו. כיום מוחזק נתח זה בידי גורמים עסקיים אחרים.

ג. ברמה האישית אנו מוקירים ומעריכים את מר איזי קירש. אנו סבורים כי את טענותיו היה עליו להפנות בעיקר לשותפיו בחברת ברודקסט, אשר למיטב הבנתנו הסכסוך האמיתי הוא בינו לבינם - סכסוך כספי פשוט אשר אנחנו איננו צד לו.

ד. צר לנו על התבטאויותיו של מר קירש, אשר יקבלו בבוא העת מענה הולם. עם זאת, אין בכוונתנו לתפוס אדם בשעת צערו ולבוא עימו חשבון על הדברים שאמר בכתב הטענות - די אם נאמר כי גם היום מבקש מר קירש להמשיך ולהיות שותפנו גם ברדיו החדש, דבר שוודאי אינו עולה בקנה אחד עם טענותיו כלפינו".