בקשה לפירוק עמותה שהקים הירשזון: מתנהלת בניגוד לחוק

רשם העמותות מבקש לפרק את עמותת המרכז למורשת הגבורה היהודית, אותה הקים ב-1988 שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, בטענה כי פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק ובניגוד למטרותיה ותקנונה

רשם העמותות הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו פירוק נגד עמותת המרכז למורשת הגבורה היהודית, אותה הקים ב-1988 שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון. זאת, בנימוק כי פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק ובניגוד למטרותיה ותקנונה, וכי העמותה, לפי דו"חותיה ל-2006, בגירעון ואינה יכולה לפרוע את חובותיה.

העמותה הוקמה כדי לממן פעולות של מוסדות חינוך, העוסקים בהוראת מורשת הגבורה היהודית במלחמת העולם השנייה ולממן מפעלים חינוכיים בהקשר להגברת המודעות למורשת הגבורה היהודית.

לדברי רשם העמותות, באמצעות עו"ד הילה כהן, התברר כי העמותה פועלת בניגוד לחוק העמותות ואינה מגישה דו"חות כספיים והודעות ופרוטוקולים של אסיפות כלליות ולא שילמה אגרה לרשם לשנים 2003-2006. כמו כן, לא נמצא בתיק העמותה פירוט של חמשת מקבלי השכר ושל המלגות והתמיכות הגבוהים ביותר שהעניקה.

ביולי 2006 ביקשה העמותה ארכה להשלמת המסמכים החסרים, ובהמשך אף ביקשה להתחיל בהליך של פירוק מרצון. ואולם לדברי רשם העמותות, למרות שחלק מהמסמכים החסרים נשלחו, הרי שהעמותה טרם החלה בהליך הפירוק מרצון. לדבריו, לעמותה נשלחה התראה, אליה לא הגיבה, לפיה אם לא תחל בהליך הפירוק מרצון, תוגש בקשה לפירוקה. (פש"ר 1222/09).