בירם ודויטש להפניקס: "חיזרו בכם מהודעת ביטול העיסקה עד יום א' - ודירקטוריון אקסלנס ידון בבקשתכם לקבל מידע על החברה"

בתחילת השבוע נחשף ב"גלובס" כי הפניקס שלחה מכתב לדויטש ובירם ובו התניה כי אם תתאפשר לפניקס גישה לדו"חות אקסלנס, "יבוטל הביטול" ; בירם ודויטש: "המכתב חושף את מופרכות העילה לביטול ההסכם - זה ניסיון ליצור 'ספין' מיותר"

חילופי הדברים בין הפניקס לבין מייסדי אקסלנס , רוני בירם וגיל דויטש, על העסקה לרכישת יתרת אחזקות דויטש ובירם באקסלנס, נמשכים.

בתחילת השבוע נחשף ב"גלובס" כי עו"ד רם כספי, המייצג את הפניקס, שלח מכתב לבאי כוחם של דויטש ובירם, עורכי הדין ישראל לשם וניר כהן, ובו הודיע כי אם יאשר דירקטוריון אקסלנס לפניקס לבצע עד יום חמישי הקרוב בדיקה של התוצאות הכספיות של בית ההשקעות לשנת 2008, ניתן יהיה להשלים לאחריה את העסקה, בהתאם למסקנות הבדיקה.

אתמול (ג') שלח עו"ד כהן את מכתב התשובה שלו בשם בירם ודויטש, לעו"ד רם כספי. "מכתבכם חושף את מופרכותה של עילת הביטול ששימשה יסוד ל'הודעת הביטול' של ההסכם על ידיכם, ואת חוסר התוקף של הביטול עצמו", נכתב. "תחת לקיים את ההסכם שעליו חתמה מרשתכם ככתבו וכלשונו, ובלשונכם 'בתום לב' וב'כנות כוונות', עוסקת מרשתכם גם זו הפעם בניסיון שקוף ופסול לייצר "עילה", מופרכת ככל שתהא, כדי לנסות ולהתנער, ללא יסוד ושלא כדין, מההסכם המחייב שנחתם על-ידיה. חבל שכך".

לתנאי שהציבה הפניקס לקיום ההסכם - דהיינו, אפשרות להסתכל בדו"חות אקסלנס, מתייחסים דויטש ובירם בכותבם: "כידוע היטב למרשתכם, במידע הדרוש לה, לטענתה, הוא מידע של החברה. רק החברה רשאית להתיר לכם את מבוקשה, ומדובר בענין שיש לקבל את הסכמתה לגביו. התליית 'ביטול' 'הודעת הביטול' בהסכמה של מרשינו - תוך התעלמות מהחברה מעידה כי פיה וליבה של מרשתכם אינם שווים, לפחות בנוגע ל'תום ליבה וכנות כוונותיה'".

אולם אחרי הקדמה זו - מגיעים בירם ודויטש לעיקר, ומציבים לפניקס תנאי משלהם: אם תודיעו עד יום ראשון הבא שהעסקה בתוקף - וכי החברה חוזרת בה מהודעת הביטול של ההסכם, תכנס אקסלנס ישבת דירקטוריון ביום שני הבא, ובה תבחן את בקשת הפניקס לבחון את דו"חותיה.