החיים יפים בחברת החשמל: עובדים באזור אילת יוצאים מהמלון ב-9:45 אחרי ארוחת בוקר - ועולים על טיסה למרכז כבר ב-13:00

כך עולה מדו"ח ביקורת פנימי שהוגש למנכ"ל החברה עמוס לסקר ולמשרד התשתיות, ואשר ייחשף מחר במגזין G ; הדו"ח בדק מה עשתה חברת החשמל במיליארד השקלים שקיבלה מהציבור, באמצעות העלאת תעריפים ב-5% ; חברת החשמל: "הדו"ח רצוף אי דיוקים" ; ובינתיים: המלחמה בין ועד העובדים להנהלה נמשכת

דו"ח ביקורת פנימי שהוכן עבור רשות החשמל בנוגע לפרויקטים בהם השקיעה חברת החשמל את כספי "התוספת המיוחדת" שאושר לה לגבות מהצרכנים, בהיקף כמיליארד שקל, מעלה שורת ליקויים קשים.

כל הפרויקטים, לפי הדו"ח, סובלים מדחיות אינסופיות, על פני חודשים ושנים, ולכן תופח תקציב ההקמה של כל פרויקט הרבה מעבר לתכנון המקורי. במקום יעילות, מתברר שהחברה "יצרה מנגנון המתגמל את העובדים על הדחייה", ובין הדיווחים שהוגשו למפקח לבין המציאות התגלו שוב ושוב סתירות. הסיפור המלא יתפרסם מחר במגזין G של "גלובס".

הדו"ח שהוכן ע"י חברת ייעוץ חיצונית ששכרה הרשות לחשמל מתייחס לתוספת בסך של כמיליארד שקל שאושרה לחברת החשמל בספטמבר 2007 באמצעות ייקור התעריפים לצרכנים ב-5% לצורך מימון השקעותיה. הדו"ח נשלח באחרונה למנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר ולמשרד התשתיות.

דוגמא אחת מממצאי הדו"ח: באזור אילת הקמה של תחנת משנה באזור התעשייה שחורת. העובדים בו טסים לאזור מדי ראשון ושבים בחמישי. לפי הדו"ח הם אמורים לעבוד בחמישי עד שעות אחר הצהריים המאוחרות. בפועל, מצא המפקח שהעובדים יוצאים לעבודה ברבע לעשר, לאחר ארוחת הבוקר במלון, ובאחת בצהריים כבר טסים למרכז.

בחברה אומרים בתגובה שהעבודה היא משש בבוקר, ושהעובדים חוזרים לרוב בטיסה של 14:00 מאחר והטיסה המאוחרת יותר התאפיינה בעומס ואיחורים שאילצו את העובדים להגיע הביתה רק בערב.

בחברת החשמל זועמים על הדו"ח וטוענים לאי דיוקים וטעויות רבות ולחוסר מקצועיות של החברה שביצעה את הבדיקה.

עוד פרטים מהדו"ח הפנימי - מחר במגזין G