משרד האוצר יוזם בחירות לילדים דרך אתר הממשלה

ההצבעה בבחירות לילדים מחקה את תהליך ההצבעה בבחירות האמיתיות ומאפשרת לילדי ישראל להשתתף בתהליך הדמוקרטי

במשרד האוצר קוראים לילדים לקחת חלק בהליך הדמוקרטי ולהצביע בבחירות לילדים באתר "ילדים בוחרים" של הפורטל gov.il. כדי להצביע, יש להירשם בפנקס הבוחרים הצעירים ולבחור כינוי וסיסמה שישמשו לזיהוי בזמן ההצבעה באתר. אחרי ההרשמה יוכלו הילדים להצביע באתר כמעט כמו בבחירות האמיתיות, גם בבחירות לילדים כל אחד יוכל להצביע רק פעם אחת.

אתר ילדים בוחרים מציע מידע רב לילדים בגילים 14-9 בנושאים דמוקרטיה, שיטת הבחירות, תהליך הבחירות, ההיסטוריה של הבחירות בישראל ובחירות במקומות נוספים בעולם. בבחירות הכלליות הקודמות שנערכו בשנת 2006, הצביעו באמצעות האתר למעלה מ-8,000 ילדים, כאשר תוצאות ההצבעה שיקפו מגמה דומה לתוצאות האמת.

מטרת האתר הינה ללמד את הילדים על מהותו של התהליך הדמוקרטי ועל חשיבות השתתפות ומעורבות האזרחים בתהליך זה. ילדים שמתלבטים במי לבחור, יכולים להיעזר בעיקרי מצעי המפלגות המתפרסמים באתר ילדים בוחרים.

ההצבעה בבחירות לילדים תינעל עם ההצבעה בבחירות האמיתיות ב-10.2.2009. תוצאות הבחירות יפורסמו באתר לאחר ספירת הקולות. ההצבעה בבחירות לילדים מחקה את תהליך ההצבעה בבחירות האמיתיות ומאפשרת לילדי ישראל להשתתף בתהליך הדמוקרטי.