מכ"ל האו"ם: אם הפוליטיקאים לא ישימו את האינטרסים שלהם בצד, לא תתאפשר הסכמה על אמנה חדשה בקופנהגן

בדצמבר הקרוב צפויים מנהיגי העולם ליצור אמנה שתחליף את פרוטוקול קיוטו ; באן קי-מון אמר כי המשבר הפיננסי הגלובלי מקשה על המנהיגים הפוליטיים לקבל החלטות לא פופולאריות

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

הגעה להסכם על אמנה סביבתית בקופנהגן תתאפשר רק אם פוליטיקאים יקבלו החלטות קשות, בלי לחשוש מההשפעות שיהיו לכך על מעמדם פוליטי. כך אמר היום (ה') מזכ"ל האו"ם.

בדצמבר הקרוב צפויים מנהיגי העולם ליצור אמנה שתחליף את פרוטוקול קיוטו, שיפוג ב-2012.

באן קי-מון אמר כי המשבר הפיננסי הגלובלי מקשה על המנהיגים הפוליטיים לקבל החלטות לא פופולאריות. "בראש סדר עדיפויותיהם נמצאת אולי הבחירה בהם, אך עליהם להתגבר על כך ולהסתכל אל מעבר למצבם הפוליטי האישי. כך יביאו לידי ביטוי את מנהיגותם.

מנהיגים פוליטיים ניצבים תמיד בפני סיכונים פוליטיים, מהם הם רוצים להמנע. פסיכולוגיה פוליטית באמצע משבר פיננסי העולמי הופכת אותם לחלשים".

הן במדינות עשירות והן במדינות מתפתחות, רבים שמים בצד את שאיפותיהם להנהיג מגבלות, או קיצוצים משמעותיים, בפליטת גזי החממה, משום שההאטה הכלכלית הגלובלית מטילה צל כבד על המאבק בהתחממות הגלובלית.

במדינות כמו הודו, המזהמת הרביעית בגודלה עולם, שינויי האקלים אינם סוגיה פוליטית, ולעיתים נדירות מופיעה באג'נדה של מפלגות פוליטיות.

קי-מון האיץ במנהיגים הפוליטיים להתחשב בנושא הדורי, להסתכל על העתיד.