טויוטה מעריכה כי תרשום הפסד של כ-5 מיליארד דולר ב-2008 - גבוה פי 3 מההערכות שפירסמה לפני 6 שבועות

העלייה בהפסד נובעת מצניחה במכירות בצפון אמריקה ויפן ומהתחזקותו של הין היפני שתרמה כ-250 מיליארד ין להפסד הכללי

[להרשמה לניוזלטר רכב]

טויוטה , יצרנית הרכב הגדולה בעולם הודיעה היום כי ההפסד השנתי שלה יהיה פי 3 מההערכות שפירסמה לפני 6 שבועות. עיקר הגידול בהפסד נובע מצניחה במכירות בארה"ב ויפן והתחזקותו של הין היפני שפגעה קשות ברווחיות.

טויוטה הודיעה כי ההפסד התפעולי השנתי שלה יעמוד על כ-450 מיליארד ין (כ-4.95 מיליארד דולר), זאת לעומת לעומת ההערכה הקודמת שיעמוד על 150 מיליארד ין בלבד.

המשבר הכלכלי פגע קשות במכירות של טויוטה שרושמת את ההפסד התפעולי הראשון שלה מזה 71 שנה. הנשיא הנכנס של החברה, אקיאו טויודה מתכנן להחליף כמעט את כל המנהלים הבכירים בחברה בכדי לחזור לרווחיות בהקדם האפשרי.

טקשי אאוקי, מנהל תיקי השקעות בהיקף של 1.3 מיליארד דולר בפירמה היפנית מיזו אמר כי בעתיד הקרוב לא צפוי כל שיפור במכירות של החברה בצפון אמריקה ולכן הוא צופה לחברה הפסד גם ב-2009.

החברה מעריכה כי תסיים את 2008 עם הפסד נקי של 350 מיליארד ין כשהתחזקות הין היפני תרמה לגידול בהפסד כ-250 מיליארד ין לטענת טויוטה.

בנוסף לגידול בהפסד, הורידה היום סוכנות הדירוג מודי'ס את הדירוג של האג"ח של טויוטה מהדירוג הגבוה ביותר "Aaa" לרמה של "Aa1" זאת, בעקבות ההערכה כי ליצרניות הרכב בעולם תהיה בעייה בהשגת מימון. הורדת הדירוג מתייחסת לאג"ח של טויוטה בהיקף של 19 מיליארד דולר כשמוד'יס מעריכים כי בקופת המזומנים של החברה עדיין נמצאים כ-5 טריליון ין.

נציין כי טויוטה הייתה החברה הלא פיננסית או ממשלתית היחידה ביפן שזכתה לדירוג הגבוה ביותר.

למרות החדשות הרעות התחזקה היום מניית טויוטה במסחר בטוקיו ב-1.6% כשב-12 החודשים האחרונים השילה מניית החברה 47% מערכה.