גוגל מאחדת את מרכזי הפיתוח בחיפה ות"א - ומכפיפה את מנהלת חיפה יואל מארק ליוסי מטיאס; מטיאס על האפשרות שהמרכז בחיפה ייסגר: "מה יהיה? לא ידוע"

החברה טוענת כי לא תפטר עובדים ולא תסגור משרדים ; בראש מרכז המו"פ המאוחד, שייקרא גוגל ישראל, יעמוד פרופ' יוסי מטיאס שכיהן עד היום כראש מרכז המו"פ בתל אביב ; השאלה הגדולה: האם מדובר בצעד ראשון בדרך לצמצום כ"א? בגוגל טוענים ההיפך: "אנו מעמיקים את פעילותנו בישראל"

גוגל הודיעה היום על איחוד אסטרטגי של שני מרכזי המו"פ הקיימים בתל אביב ובחיפה תחת מרכז אחד - מרכז המחקר והפיתוח גוגל ישראל. מרכז המו"פ החדש ימשיך להתנהל במשרדים הקיימים בתל-אביב ובחיפה, כאשר בחברה הכחישו על כוונות לשינוי במצבת כוח האדם.

בראש מרכז המו"פ יעמוד פרופ' יוסי מטיאס, אשר כיהן עד היום כראש מרכז המו"פ בתל אביב, כאשר מנהלת המרכז בחיפה ד"ר יואל מארק, תהיה כפופה אליו. היקף האחריות של פרופ' מטיאס, יכלול את כל תחומי המחקר, הפיתוח והחדשנות הטכנולוגית של גוגל בישראל. למרכז החדש יהיו תחומי אחריות מורחבים לרבות בתחומים של ניתוחי מידע וחיפוש. את האחריות המורחבת בתחום החיפוש תוביל מארק.

נלסון מאטוס, סגן נשיא להנדסה ב-EMEA בגוגל אמר היום, "שני המרכזים בחיפה ובתל אביב סיפקו עד היום טכנולוגיות ומוצרים חדשניים ברמה גבוהה. מטרתנו לטווח הארוך היא להמשיך ולהפוך את מרכזי המו"פ שלנו לחזקים אף יותר, ולהבטיח שחדשנות ומהירות ימשיכו להוות את ליבת הפעילות שלנו. עם מרכז המו"פ החדש של גוגל בישראל, אנחנו עושים צעד חשוב נוסף ביישום אסטרטגיה זו".

יוסי מטיאס, מנהל מרכז הפיתוח בגוגל ת"א אמר ל"גלובס": "בגוגל מחפשים דרכים ליצור מרכזי פיתוח עם השפעה יותר גדולה. אחת המסקנות היא שיצירת מרכז אסטרטגי אחד בישראל יאפשר לאנשי הפיתוח לקחת משימות גדולות יותר ולהוכיח חדשנות בפיתוח המוצרים. מבחינה ארגונית, השינוי הזה שומר על מצבת כוח האדם".

- זה נראה כמו צעד אחד לקראת סגירת מרכז הפיתוח בחיפה?

מטיאס: "בשלב הזה אנחנו נשארים במצב הקיים. תמיד יכולים להיות שינויים בנוגע לצורך במרכז פיתוח אחד או שניים. מה יהיה קדימה? לא ידוע. זאת ההחלטה כרגע ואין לה השלכות כלכליות".

לפני מספר שבועות בפניית "גלובס" לגוגל ישראל, הכחישה החברה כי נעשים שינויים במרכזי הפיתוח. כעת מסתבר, כי חלים שינויים אסטרטגיים במבנה של גוגל ישראל ולא ניתן לשלול כי מרכז הפיתוח בחיפה ייסגר או יתמזג לתוך מרכז הפיתוח של תל אביב.

בסך הכל עובדים בגוגל ישראל כ-80 עובדים, כ-50 מהם בתל אביב והיתר בחיפה.