יואב בורגן על טבע: "האיום על הקופקסון מצד הטיסברי של ביוג'ן - ממשיך להיות מוגבל"

ביוג'ן דיווחה כי מכירות הטיסברי, המתחרה בקופקסון בשוק הטרשת הנפוצה, קטנו ברבעון הרביעי של 2008 ב-8% ; "היעד של ביוג'ן - 100 אלף מטופלים בתרופה עד לסוף 2010 - אינו בר השגה"

יואב בורגן מלידר שוקי הון פירסם היום (א') סקירה מעודכנת על מניית טבע , לאחר פרסום הדו"חות של חברת ביוג'ן, יצרנית תרופת הטיסברי לטיפול בטרשת נפוצה, והמתחרה בקופקסון של טבע.

"האיום על קופקסון מצד הטיסברי, ממשיך להיות מוגבל". אמר בורגן. ביוג'ן דיווחה כי מכירות תרופת הטיסברי קטנו ברבעון הרביעי של 2008 בשיעור של 8% לעומת הרבעון השלישי, ל-218 מיליון דולר. זאת לעומת קונצנזוס תחזיות האנליסטים למכירות רבעוניות של 252 מיליון דולר. קיטון זה חל למרות גידול של 6%-7% במספר המטופלים בתרופה.

הסיבות שסיפקה הנהלת ביוג'ן לירידה במכירות הן: השפעות הקשורות לשער חליפין שלילי של מכירות מחוץ לארה"ב; קיטון עונתי במספר ההזרקות למטופלים, בגין עונת החגים ברבעון הרביעי; ומספר מופחת של ימי משלוח ברבעון.

בנוסף, מזכיר בורגן, דווח על מקרה נוסף חדש של המחלה הקטלנית PML (דלקת תוך מוחית), בקרב מטופל בתרופת הטיסברי, החמישי במספר מאז ההשקה של התרופה ביולי 2006.

היעד של ביוג'ן - 100 אלף מטופלים בתרופה עד לסוף 2010, להערכתו של בורגן, שהסתייע בדבריו של מנכ"ל ביוג'ן - אינו בר השגה. כיום 36.9 אלף חולים מטופלים בתרופה.

בשורה התחתונה, מסכם בורגן, דיווחה של ביוג'ן מהווה חדשות טובות עבור טבע, והמעמד המוביל של הקופקסון בשוק הטרשת הנפוצה.

נזכיר כי בחודש שעבר, בורגן אמר כי "קשה לראות בטיסברי כאיום מחודש לקופקסון של טבע. צריך להתייחס להאטה בצמיחת הטיסברי הן על רקע תקופת החגים בחו"ל ברבעון הרביעי, והן על רקע הבעייתיות הגדולה שלה. היא תרופה אמנם מאוד יעילה, אך בעלת פרופיל בטיחות בעייתי למדי".