הממשלה אישרה הקצאת 650 מיליון שקל לתוכנית לבניית מעון ראש הממשלה בירושלים

בהצעה נטען כי מעון ראש הממשלה והמשרדים הסמוכים ישרתו צורך קיים בהקמת "קומפלקס לאומי", הכולל את בית המשפט העליון, את הכנסת ואת הסמל של הרשות המבצעת

הממשלה אישרה הקצאת 650 מיליון שקל לתוכנית לבניית מעון ראש הממשלה בירושלים. המבנה, שיוקם מול משרד החוץ בקריית הממשלה בירושלים, יכלול פרט למגורי ראש הממשל ומשפחתו, גם אולמות כנסים ומשרדים. תכנונו צפוי להסתיים בשנת 2009 אולם בנייתו תארך מספר שנים.

ההצעה אושרה ברוב גדול, כאשר רק ארבעה שרים התנגדו - שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, שר האוצר, רוני בר-און, השר לאיכות הסביבה, גדעון עזרא, והשר לענייני הנגב והגליל יעקב אדרי.

בהצעת ההחלטה שהוגשה לממשלה על ידי משרד ראש הממשלה, נטען בין היתר כי מעון ראש הממשלה והמשרדים הסמוכים ישרתו צורך קיים בהקמת "קומפלקס לאומי", הכולל את בית המשפט העליון, את הכנסת ואת הסמל של הרשות המבצעת.

עוד נכתב כי המעון יאפשר לראש הממשלה לתפקד יותר טוב בעת חירום, כי הדבר יוזיל את עלויות שכירת המבנים למשרדים ואת עלויות שיירת האבטחה של ראש הממשלה.
ההשקעה הכספית בסך 650 מיליון שקל תתפרס על פני 20 שנה. עוד נכתב כי המעון והמשרדים נועדו לפתור מצוקות קשות של צוות ראש הממשלה, ולאפשר לו לתפקד גם בעת חירום.

כמו כן נטען שהדבר יוזיל עלויות של שכירת מבנים המשמשים היום כמשרדים, עלויות אבטחה כבדות בתנועה של שיירת ראש הממשלה בין לשכתו שברחוב קפלן 3 לבין המעון הרשמי ברחוב בלפור שבשכונת רחביה, וימנע מטרד מתושבי השכונה שבה נמצא המעון כתוצאה מחסימות התנועה.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, הסביר כי מבחינה כלכלית מדובר דווקא ביתרון. לדבריו, הפיצול בין משרד ראש הממשלה לביתו עולה למדינה כ-16 מיליון שקל בשנה, כששבעה מיליון שקל נוספים משמשים לתחזוקת המשרד בנפרד מהבית.