למרות הבחירות: כמחצית ממפעלי התעשייה יעבדו באופן חלקי או מלא

כך נמסר מאגף עבודה ומשאבי אנוש בהתאחדות התעשיינים ; על-פי תחשיב שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים, יום השבתון יעלה לתעשייה כ-225 מיליון שקל

למרות הבחירות, כ-43% ממפעלי התעשייה יעבדו ביום זה באופן חלקי ו-4% יעבדו באופן מלא, כאשר רק 53% מהמפעלים יהיו סגורים, כך נמסר מאגף עבודה ומשאבי אנוש בהתאחדות התעשיינים בהסתמך על בדיקה שנערכה בקרב עשרות מפעלים בכל ענפי התעשייה.

עוד נמסר כי מהתפלגות המפעלים לפי ענפים מתברר כי בענף המתכת והחשמל - 73% מהמפעלים בענף יהיו סגורים ו-27% יעבדו באופן חלקי או מלא; בענף המזון, 57% מהמפעלים יהיו סגורים ו-42% יעבדו באופן חלקי או מלא; בענף מוצרי בנייה וצריכה - 27% מהמפעלים יהיו סגורים ו-73% יעבדו באופן חלקי; בתעשיית ההיי-טק מחצית מהמפעלים יהיו סגורים ביום הבחירות כאשר 17% יישארו פתוחים לחלוטין; ובענף הטקסטיל והאופנה מרבית המפעלים יעבדו באופן חלקי.

נזכיר כי ועדת הבחירות קבעה כי בין השירותים שיפעלו כסדרם ביום הבחירות נכללים "מפעלי חרושת וחקלאות שתהליכי היצור בהם מתנהלים ברציפות" וכי יש גם לאפשר לעובדים באותם המפעלים להצביע. על פי תחשיב שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים יום השבתון יעלה לתעשייה כ-225 מיליון שקל, שכן יום השבתון הינו למעשה יום חופש בתשלום ולעובד שנדרש לעבוד ביום השבתון יקבל בנוסף לשכר היומי הרגיל גם תמורה עבור יום עבודה נוסף (תשלום נוסף של 100% מהשכר).