המוסד להחלטות מיסוי ברשות המסים טיפל ב-2007 בלמעלה מ-1,000 החלטות

לדברי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, היקפי הפעילות הגדלים של עבודת המוסד להחלטות מיסוי מצביעים על מעמדו וחשיבותו בחיי המשק והכלכלה בישראל - הן מבחינת הנישומים בישראל והן בעיני משקיעי חוץ

במהלך שנת 2007 טיפל המוסד להחלטות מיסוי ברשות המסים בלמעלה מ-1,000 החלטות. כך עולה מפרסום קבוץ החלטות המיסוי של המוסד לשנת 2007.

החלטות המיסוי עוסקות בסוגיות שונות בתחום שינויי מבנה (מיזוגים ופיצולים), שוק ההון, עידוד השקעות הון, מיסוי מקרקעין, אופציות לעובדים ומיסוי בינלאומי. הפרסום כולל רק החלטות מיסוי המחדשות סוגיות שלא נדונו בהלטות שפורסמו בעבר. מהקובץ נעדרות החלטות בעלות מאפיינים יחודיים שפרסומן יקשור אותן לצדדים הנוגעים בדבר.

לדברי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, היקפי הפעילות הגדלים של עבודת המוסד מצביעים על מעמדו וחשיבותו של המוסד בחיי המשק והכלכלה בישראל - הן מבחינת הנישומים בישראל והן בעיני משקיעי חוץ הבוחנים את אפשרויות ההשקעה בישראל. לדבריו, הפרסום מגביר את השקיפות המינהלית ואת הוודאות העסקית ובכך מסייע להניע, במיוחד בתקופה זו, את גלגלי המשק לצמיחה כלכלית.

סמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות המסים, גידי בר-זכאי, מסר כי המוסד להחלטות מיסוי שוקד על פרסום החלטות מיסוי שניתנו במהלך 2008. לדבריו, בשנת 2009 יחול שינוי בהתנהלות המוסד כך שההחלטות המתקבלות יפורסמו באופן מיידי, בכדי לשקף לציבור את ההחלטות המתקבלות ולמנוע את הצורך בהגשת פניות בנושאים מקבילים.

בנוסף, אמר בר-זכאי, יש כוונה להשיק מסלולים ירוקים בהם יינתן מענה במסלול מקוצר ומהיר לסוגיות החוזרות על עצמן.