עוד אירועי ספורט בערוצים הפתוחים, עוד מכה לערוצי הספורט בתשלום

כל משחקי הנבחרות? חינם; שחר פאר בווימבלדון? חינם; רוב השלבים המכריעים של המונדיאל? גם בחינם ; מועצת הכבלים והלוויין הרחיבה משמעותית את רשימת אירועי הספורט שיהיו מחוייבים לשידור בערוצים פתוחים

מועצת הכבלים והלוויין הרחיבה את רשימת אירועי הספורט המוכרזים, שיהיו מחוייבים לשידור בערוצים פתוחים. ההחלטה נוגעת לאירועי ספורט גדולים, ולאירועי ספורט שבהם משתתפים ספורטאים ישראליים או קבוצות ישראליות במפעלים השונים.

כך, למשל, קבעה המועצה כי במשחקי המונדיאל יהיו מחויבים להיות משודרים בערוצים פתוחים (ערוצים 10, 1, 2 וערוץ הספורט) משחק הפתיחה, ארבעה משחקים מרכזיים משלב שמינית הגמר, שני המשחקים המרכזיים משלב רבע הגמר, שני חצאי הגמר ומשחק הגמר, וכל משחק רשמי בהשתתפות נבחרת ישראל כולל בשלב המוקדמות.

כל משחקי החוץ של קבוצות כדורגל ישראליות במפעלים אירופיים (אופ"א וצ'מפיונס ליג) בשלב המוקדמות יהיו מחויבים להיות משודרים בערוץ פתוח, וכן כל המשחקים של הישראליות (בית וחוץ) משלב הבתים של המפעלים האלו.

ההחלטה באה כתוספת להחלטת המועצה מלפני כחודשיים בעניין ערוצי הספורט בתשלום של ערוץ הספורט (5+ לייב ו-5+ גולד), שלמעשה מונעת מהם לשדר כמעט באופן מוחלט בערוצים אלה שידורים חיים של משחקי כדורגל, כדורסל וטניס.

יו"ר המועצה, ניצן חן, אמר: "מדובר ברשימת חסרת תקדים בהיקפה בהשוואה למה שמקובל בעולם, ויחד עם זאת היא מידתית, אינה פוגעת בזכויות הקניין של הקבוצות שמשקיעות בהן הרבה כסף, אך מאידך במשחקים המכריעים בשלבים המתקדמים תתאפשר צפייה פתוחה לכולם גם לאלה שאין ידם משגת".

רשימת האירועים המוכרזים:

1. כדורגל: מונדיאל - משחק הפתיחה, ארבעת המשחקים המרכזיים משמינית הגמר, שני המשחקים המרכזיים ברבע הגמר, שני חצאי הגמר ומשחק הגמר, וכל משחק בהשתתפות נבחרת ישראל.

אליפות אירופה (יורו): משחק הפתיחה, שני המשחקים המרכזיים ברבע הגמר, שני חצאי הגמר והגמר, וכל משחק בהשתתפות נבחרת ישראל.

קופה אמריקה: חצאי הגמר והגמר

נבחרת ישראל הבוגרת: כל המשחקים הרשמיים, לרבות שלבי המוקדמות.

נבחרת ישראל הצעירה: כל משחקי החוץ הרשמיים וכל משחק משלב ההצלבה בתחרויות רשמיות.

גביע אופ"א וצ'מפיונס ליג: חצאי הגמר והגמר.

קבוצות ישראליות באירופה: משחקי החוץ של הנציגות הישראליות בשלב המוקדמות, ובנוסף כל המשחקים של הישראליות בשלב הבתים.

גביע המדינה: המשחק המרכזי ברבע הגמר, שני חצאי הגמר והגמר.

ליגת העל בכדורגל: המשחק המרכזי בכל מחזור.

2. כדורסל: נבחרת ישראל: כל משחקיה הרשמיים של נבחרת ישראל בוגרים ונשים (בוגרים ועתודה), לרבות שלב המוקדמות.

קבוצות ישראליות במפעלים האירופיים: חצאי הגמר והגמר שבהן משתתפות הישראליות בכל המפעלים (יורוליג, יורוצ'אלנג', יורוקאפ, יורופקאפ)

גביע המדינה (גברים ונשים): המשחק המרכזי ברבע הגמר, שני חצאי הגמר ומשחק הגמר.

3. טניס: גראנד סלאם: 8 משחקים מרכזיים בשלבים שעד שמינית הגמר, ארבעת המשחקים המרכזיים בשמינית הגמר, שני המרכזיים ברבע הגמר, חצאי הגמר והגמר.
בנוסף, כל משחק בגראנד סלאם בו משתתף טניסאי ישראלי.

גביע דייויס (גברים) וגביע פדרציה (נשים): כל משחקי נבחרת ישראל, ובנוסף חצאי הגמר של המפעלים הללו והגמר.

4. שונות: המשחקים האולימפיים ("משחקי הקיץ"), ובנוסף כל תחרויות בהשתתפות ספורטאים ישראליים בענפי ספורט יחידני במסגרת אליפויות אירופה או אליפויות עולם.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט