וולס פארגו מגיב לביקורת הציבורית: "לא כל הוצאה על העובדים היא מסיבה על חשבון הציבור"

המודעה תוקפת את "הסיפורים במדיה", שיוצרים את הרושם המוטעה, לטענת הבנק, כאילו כל אירוע שנועד לתגמל עובדים במערכת הפיננסית הוא "מסיבה על חשבון הציבור, כיוף חסר תועלת, בזבוז, או משהו שנועד למנהלים שמקבלים משכורות עתק. שטויות!"

בבנק האמריקני וולס פארגו החליטו להתמודד עם האווירה הציבורית ביחס למערכת הבנקאית בדרך לא שיגרתית. אתמול (א') פרסם הבנק מודעה בגודל של עמוד שלם ב"ניו יורק טיימס" תחת הכותרת העממית-משהו, "אוקיי, פסק זמן. משהו פה לא בסדר".

המודעה תוקפת את "הסיפורים במדיה", שיוצרים את הרושם המוטעה, לטענת הבנק, כאילו כל אירוע שנועד לתגמל עובדים במערכת הפיננסית הוא "מסיבה על חשבון הציבור, כיוף חסר תועלת, בזבוז, או משהו שנועד למנהלים שמקבלים משכורות עתק. שטויות!".

עם זאת, כוללת המודעה הודאה בכך שכל המעסיקים - ובייחוד חברות בורסאיות שמקבלות תמיכה מהממשל - צריכים לבחון מחדש את השקעותיהם באירועים שהם עורכים לעובדים. וולס פארגו כבר הכריז על ביטולם של אירועים מרכזיים, ביניהם טיולים וימי כיף לעובדים שתוכננו השנה, לאחר שקיבל 25 מיליארד דולר מכספי TARP.

במודעה נכתב כי הביטול של האירועים הללו "פוגע בעיקר בעובדי וולס פארגו הראויים ביותר: פקידי אשנב, בנקאים אישיים, פקידי תפעול ואנליסטים שמתמחים בתחום האשראי".

דוברת וולס פארגו, ג'וליה טוניס ברנרד, אמרה כי המודעה פורסמה כניסיון להודות לעובדים כתחליף לאירועים שהבנק נאלץ לבטל. "המודעה היא אמצעי להבעה של הכרה ציבורית בהישגיהם של עובדים אלה, כדי שכל בעלי העניין שלנו יבינו עד כמה אנו מעריכים את הישגיהם", אמרה ברנרד.

בינואר הודיע וולס פארגו כי ברבעון הרביעי של 2008 הפסיד 2.55 מיליארד דולר, 79 סנט למניה, לעומת רווח בסך 1.36 מיליארד דולר, 41 סנט למניה, ברבעון המקביל ב-2007. התוצאות אינן משקפות את הרכישה של בנק וואכוביה.

ביום ו' נסגרה מניית וולס פארגו ב-19.14 דולר - 55% פחות מהשיא שרשמה המניה בספטמבר.