פעילים בלעדיו: גדי מרץ, מנכ"ל פעילים, יעזוב את תפקידו

מנכ"ל חברת הבת של בנק פועלים עוזב כשנה וחצי לפני סיום חוזהו, אחרי 17 שנה בשירות הבנק

לאחר הכחשות חוזרות ונשנות מצד בנק הפועלים, הודיע היום גדי מרץ, מנכ"ל חברת הבת פעילים, כי הוא עוזב את תפקידו. מרץ בעצמו אף הכחיש בפני "גלובס" לפני כחודשיים, כי הוא עומד לעזוב את תפקידו. פרישתו תכנס לתוקף החל מסוף הרבעון הנוכחי.

מרץ, 43, החליט לעזוב את תפקידו כעת, למרות שנותרו לו עוד כשנה וחצי עד לסיום תפקידו, בהתאם לחוזה ההעסקה שלו. עיתוי עזיבתו מפתיע גם לאור התקופה הקשה בשוק ההון, אך ההערכות הן כי מרץ הבין שהאפשרויות שלו להתפתח ולהתקדם בתוך בנק הפועלים הן מצומצמות, וייתכן ובפניו עומדת אפשרות אחרת, מחוץ לבנק.

מרץ כיהן במגוון תפקידים בבנק הפועלים ב-17 השנים האחרונות. בתפקידו האחרון כאמור, שימש כמנכ"ל פעילים, חברת בת של בנק פועלים, המתמחה בניהול תיקי השקעות ללקוחות פרטיים ומוסדיים, וזאת מחודש יוני 2007. יו"ר פעילים הוא יורם גבאי, וראש חטיבת נכסי לקוחות בבנק הפועלים, האחראית על פעילים, היא חנה פרי זן.

את דרכו בבנק הפועלים התחיל מרץ בשנת 1992, כאשר בתפקידו האחרון בבנק הוא שימש כמנהל מחלקת מחקר וייעוץ ללקוחות מוסדיים, באגף לני"ע ונכסים פיננסיים. במקביל, כיהן מרץ כדירקטור וחבר ועדת השקעות בקופות הגמל גדיש ותגמולים.

פעילים ידועה, בין היתר, בניהול תיקי השקעות באמצעות תעודות סל, פעילות שהוקמה לפני כשנה. היקף הנכסים המנוהלים בתיקי ההשקעות של פעילים עומד על כ-8 מיליארד שקל, נכון לרבעון שלישי של 2008, והערכות הן כי היום עומד היקף הנכסים על כ-7 מיליארד שקל, כאשר חלק ניכר מהירידה נבע ממכירת הנכסים שהיו בניהול פעילים לבתי ההשקעות, כתוצאה מוועדת בכר. בפעילים מנוהלים כ-6000 לקוחות.

ניהול תיקי ההשקעות בפעילים מתבצע על ידי חמישה דסקים שונים: דסק תעודות הסל מתמקד בתיקים יחסית קטנים, הדסק הפרטי עוסק בניהול השקעות ללקוחות פרטיים באמצעות השקעה ישירה בני"ע, הדסק המוסדי מנהל תיקי השקעות לחברות ציבוריות ופרטיות, מלכ"רים, חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות, קיבוצים ועוד; דסק הפלטינום מיועד ללקוחות מועדפים, שהיקף השקעתם עולה על 4 מיליון שקל, ודסק חו"ל, בו מנוהלים תיקי השקעות בינלאומיים.