באר של טבע ומיילין מאיימות לאתגר את הפטנט של חברת שייר לתרופה פוסרנול לתרופה מכירות בהיקף של כ-100 מ' ד'

מיועדת לטיפול באי ספיקת כליות ; מכירותיה בארה"ב קפצו ברבעון השלישי בכ-50% ביחס לרבעון המקביל ; החברות הגישו לשייר מכתבי כוונות בו הן מודיעות על כוונתן למכור את הגרסה הגנרית ; לשייר יש 45 ימים מיום קבלת המכתבים להגיש תביעה כנגד הפרת פטנט

תרופת המקור פוסרנול (Fosrenol) של חברת שייר (Shire, סימול SHP.L) לטיפול במחלת כליות, מאויימת על ידי תחרות גנרית בארה"ב, כך דיווחה החברה הבריטית. התרופה מיועדת לטיפול בהיפרפוספטמיה בחולי אי ספיקה כלייתית כרונית.

חברת באר אשר נרכשה לאחרונה ע"י חברת טבע וחברת מיילין הגישו מכתב כוונות הנקרא פרגרף 4, על פי חוק הץ' ווקסמן בו הן מודיעות על כוונתן למכור את הגרסה הגנרית לתרופה במינונים של 500 מ"ג, 750 מ"ג וגרם אחד.

שייר אמרה כי היא בחנה את פרטי מכתב הכוונות, אך היא מאמינה כי הפטנט הרשום שיש לה בארה"ב לתרופה זו יספק לה הגנה מספיקה. הפוסרנול מוגן ע"י פטנטים רשומים אשר תקפים עד השנים 2018 ו-2024.

לשייר יש 45 ימים מיום קבלת המכתב להחליט אם ברצונה להגיש תביעה כנגד הפרת פטנט. את המכתבים מבאר וממיילין קיבלה החברה ב-2 וב-4 בפברואר.

היקף המכירות של הפוסרנול בארה"ב הסתכמו ב-24.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2008, המעיד על קצב מכירות שנתי של 100 מיליון דולר בשנה. מכירות התרופה בארה"ב צמחו ברבעון השלישי של 2008 ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007.