ברק בנאום התבוסה: "נפעל לשינוי שיטת הממשל ושיטת הבחירות - אי אפשר להמשיך כך"

[בחירות 2009 - כל החדשות, הסקרים והעדכונים] יו"ר מפלגת העבודה: "איננו מרכינים ראש, אנו מרימים ראש, מביטים בעיניים ואומרים תודה לאלה שנתנו בנו אמון"

יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, אמר לאור תוצאות המדגמים: "העם אמר את דברו, אפשר להרכין ראש ולומר איך זה קרה - לא מגיע לנו. איננו מרכינים ראש, אנו מרימים ראש, מביטים בעיניים ואומרים תודה לאלו שנתנו בנו אמון".

יו"ר העבודה אמר: "התוצאה מחייבת אותנו ללמוד מהשגיאות, בראש ובראשונה שלי, להפיק לקחים וללמוד. נעשה זאת ברצון ובגאווה, נעשה הכל כדי להוכיח לעם כולו שאנו ראויים לאמן מלא. אני בשירות הציבור כמעט 50 שנה ואני מתכוון להמשיך כל עוד כוחי בי ויש בי כוח והרבה רצון ואהבה לעם הזה".

"אני אצא מכאן כראש מפלגת העבודה ואפעל כדי להחזירה למקום הראוי לה", אמר ברק. "בימים הקרובים יתמלא האוויר בהרבה מלל - זו כנראה דרכינו, עם חפץ דיבור וגם זה כנראה חלק מהחן שלנו. שום דבר אינו מובן מאליו ואנו נשקול מה טוב למפלגת העבודה ומה טוב לעבודה".

"בכל מקום שנהיה בו נפעל לשינוי שיטת הממשל ושיטת הבחירות - אי אפשר להמשיך כך. לא ייתכן שמפלגת שלטון תהיה עם פחות מרבע מחברי הכנסת", אמר.

"לא נשרת בממשלה שלא תקום לפי דרכינו ולא נירתע ללכת לאופוזיציה ולשרת את העם משם".

"תנועת העבודה חיה ונושמת ויודעת לספוג מהלומה ולהתאושש. תנועה פוליטית אינה חיה מספינים וטרנדים".

השר שלום שמחון אמר: "מהרגע שציפי לבני שידרה מצב שהיא בתיקו עם נתניהו היתה לנו רמיסה גדולה מאוד ושידר לציבור שיש לה אפשרות לנצח".

לפני כן אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' בחדשות ערוץ 2: "אני משוכנעת שיהיה ביטוי בדבריו של ברק לתבוסה שנחלה מפלגת העבודה והוא יעשה חשבון נפש. אני גם בטוחה שהוא לא יילך הביתה. זה לא נכון ללכת הביתה - גם בנימין נתניהו חזר מהפסדו".