בר-און: "לפני שהג'נטלמנים יילכו לנשיא ויתמכו בנתניהו, הם יחתימו אותו על כל ההתחייבויות שהם רוצים"

[בחירות 2009 - כל החדשות, הסקרים והעדכונים] שר האוצר בראיון לגלי צה"ל: "אני מכיר גם את נתניהו. הוא מספיק נבון כדי להבין שהוא לא יכול לקחת פה ממשלה ולהפוך אותה למשלת קיפאון מדיני או בידוד מדיני"

"מה שיקרה פה אם תקום ממשלת ימין סקטוריאלי. לפני שהג'נטלמנים יילכו לנשיא ויתמכו בנתניהו כמועמד להקים ממשלה הם יחתימו אותו על כל ההתחייבויות שהם רוצים. הם לא יילכו לנשיא בלי נייר כתוב. אחרי שנתניהו יילך לנשיא, הוא לא יוכל לפנות לאף מפלגה ולחפש בה להיות המלבין לממשלת ימין קיצונית". כך אמר היום (ד') לגלי צה"ל שר האוצר, רוני בר-און ממפלגת קדימה, שזכתה אתמול למספר המנדטים הגדול ביותר על חודו של מנדט.

"אני מכיר גם את נתניהו. הוא מספיק נבון כדי להבין שהוא לא יכול לקחת פה ממשלה ולהפוך אותה למשלת קיפאון מדיני, או בידוד מדיני. הוא יודע טוב מכולם את מה שמצפה לו בענייני כלכלה - להעביר תקציב תוך 45 יום ולהתמודד עם מציאות כמעט כאוטית מבחינת האיומים על המדינה. אי אפשר לעשות את זה עם 65 מנדטים, שחלק גדול מהם יתנפלו על אוצר במדינה בשיניים חותכות", הוסיף בר-און.

על ליברמן אמר בר-און: "הוא איש רציני, הוא יבחן את הצרכים שלו ואת האפשרויות שלו ויגיע למסקנה הנכונה מבחינתו. הוא צריך שינוי שיטת משטר, אין לו קיום על בסיס אותה מערכת בחירות ספציפית ששמה אותו - די בצדק - במקום שהוא לא רוצה להיות רק בו. הוא ישקול את השיקולים שלו".

כשנשאל האם אפשרות של רוטציה היא ריאלית השיב שר האוצר: "לא אכנס לזה. אני יודע בתוכי שמה שאתם רואים הולכת להיות ממשלת ימין קיצונית, ככל שהדברים תלויים באנשים שאני מכיר. יש מקום להפתעות - אבל אני לא אופתע מהן".