מנכ"ל נייס מלא תעוזה: "נצמח בהכנסות, בהשקעות וגם ברווחים - ואף נגייס עובדים השנה"

חיים שני: "אני מעריך שנוכל בקרוב לממש חלק מקופת המזומנים לרכישות אסטרטגיות, שיגבירו את הצמיחה בעתיד" ; החברה מסכמת שנה חזקה, בה צמחו הכנסותיה ב-21% לסך של 624.2 מיליון דולר, וצופה צמיחה מתונה החל מהרבעון השני של 2009

מניית נייס מערכות אומנם מדשדשת בחודשים האחרונים סביב מחירים בהם ביקרה רק בשנת 2005, אבל תוצאות החברה ממשיכות להפגין עוצמה. החברה פרסמה היום את דו"חות הרבעון הרביעי ו-2008 כולה, המציגים הכנסות ורווחי שיא. נייס, המספקת פתרונות תוכנה להקלטות חכמות של וידיאו וקול, מצפה להמשיך לצמוח גם ב-2009, בצורה מתונה, אם כי ברבעון הראשון של השנה לא צפויה צמיחה כלל.

"אנחנו מראים היום שהחברה יכולה לצמוח ולייצר מזומנים גם בימים שבהם זה ממש לא טריוויאלי", אומר ל"גלובס" מנכ"ל נייס, חיים שני. בחברה התגאו היום בתזרים המזומנים, שעמד על 42 מיליון דולר ברבעון הרביעי ובשנה כולה על 135.7 מיליון דולר.

הכנסות נייס ברבעון הרביעי הסתכמו ב-163.1 מיליון דולר, מעט מתחת לתחזיות האנליסטים להכנסות של165.1 מיליון דולר. רווחיות גולמית גבוהה והטבת מס חד-פעמית, הובילו את החברה לרשום רווחי שיא של 18.7 מיליון דולר. בניכוי הפחתות ואופציות, מדווחת נייס על רווח Non-GAAP ברבעון של 30.6 מיליון דולר, או 50 סנט למניה בדילול מלא. בשוק ציפו לרווח Non-GAAP של 46 סנט למניה.

"אנחנו לא שאננים, אבל יש לנו התעוזה, שלא לומר החוצפה, לדבר על צמיחה ב-2009", אומר שני. "תהיה צמיחה גם בהכנסות, גם בהשקעות וגם ברווחים. אנחנו גם מתכוונים לגייס עובדים חדשים השנה", הוסיף.

יחד עם זאת, ובדומה לחברות רבות אחרות בוול-סטריט, נייס נמנעה היום מלספק תחזיות מספריות לשנת 2009. באופן רשמי מדברים בחברה על "צמיחה מתונה בהכנסות וברווח Non-GAAP למניה", כפי שנכתב בדו"ח. "עד היום, התחזיות שלנו היו מאוד מדויקות, כי הן התבססו על מודל ברור ועל נתוני עבר. הרגשנו שזה לא יהיה אחראי להשתמש באותו מודל גם עבור 2009", ציין שני.

בחברה כן סיפקו היום תחזית מספרית לרבעון הראשון של השנה, ובו מסתבר שלא צפויה צמיחה כלל. בשורה העליונה מצפה נייס להציג הכנסות של 141-151 מיליון דולר, מתחת לתחזית הקונצנזוס להכנסות של 158.3 מיליון דולר. ברבעון המקביל הסתכמו ההכנסות ב-146.7 מיליון דולר.

בשורה התחתונה מצפה נייס לרשום רווח Non-GAAP של 31-41 סנט למניה, כלומר 19-25.1 מיליון דולר. ממוצע תחזיות האנליסטים הוא לרווח של 39 סנט למניה, בעוד שברבעון המקביל עמד הנתון על 36 סנט למניה.

בנייס הסבירו היום כי חלק מהפרויקטים הביטחוניים הגדולים עליהם הכריזה בחודשים האחרונים, יתחילו לתת תרומה משמעותית לשורת ההכנסות רק ברבעון השני של 2009. נייס הכריזה במחצית השנייה של 2008 על שלושה חוזים ביטחוניים בהיקף של 20-10 מיליון דולר כל אחד.

"גם היום יש לנו בפייפליין מספר עסקאות ביטחוניות גדולות שהאנשים שלנו עובדים עליהן", ציין שני. "אני לא יכול להבטיח שנזכה בכולן, אבל אני כן יכול לומר שהעסקאות של סוף 2008 לא היו בגדר אירוע חד פעמי. ב-2009 נראה זכיות בהיקף דומה או גדול יותר", הוסיף.

נהנית כבר מתרומת אקטימייז

את 2008 כולה סיימה נייס עם הכנסות בסך 624.2 מיליון דולר, ועם רווח נקי של 39.1 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 20.6% בשורה העליונה ו-4.6% בשורה התחתונה. חלק מהגידול בהכנסות נובע מרכישת אקטימייז, שהושלמה רק בסוף הרבעון השלישי של 2007, ולכן לא נכללה במרבית דו"חות אותה שנה.

כשנרכשה אקטימייז העריכו בנייס כי היא תתרום ב-2008 הכנסות של 55-60 מיליון דולר, ותתרום לרווח למניה החל מהרבעון השלישי של השנה. במבט לאחור, אומר היום שני, מדובר היה בהערכת חסר. "אקטימייז תרמה לנו הרבה מעבר לציפיות שלנו", הוא מציין בסיפוק. בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"חות, ציין שני כי נייס כבר החלה ליהנות ממכירות צולבות בין אקטימייז ובין חטיבותיה המסורתיות, כשהוא מציין חוזה בהיקף של מספר מיליוני דולרים עם חברת ברוקראז' גדולה, למוצרי נייס ואקטימייז כאחד.

עם לא פחות מחצי מיליארד דולר בקופה, לנייס יש גם תיאבון לרכישות נוספות. "אני מעריך שנוכל בקרוב לממש חלק מקופת המזומנים כדי לבצע רכישות אסטרטגיות, שיגדילו את היצע המוצרים שלנו ויגבירו את הצמיחה בעתיד", אמר היום שני.

אנליסטים המכסים את נייס קיבלו היום את הדו"ח באופן חיובי. דניאל מירון מ-RBC וערן יעקובי מלידר שוקי הון פרסמו סקירות חיוביות בעקבות הדו"חות. "אני חושב שהרבה משקיעים לקחו בחשבון רבעון ראשון חלש, כך שזו לא הפתעה לרעה מבחינתם", ציין מירון. "בסך הכל, ביצועי החברה עדיפים על אלה של חברות אחרות בסביבתה".