כלל פיננסים על הסיכונים ב"תמר 1": "יעברו 3-4 שנים עד להפקה מסחרית; חסרים נתונים על עלות הפיתוח, מועד תחילת התזרים, מחיר הגז הטבעי והמימון"

"מניית דלק תעלה - אך כדי ליהנות ממלוא פוטנציאל הקידוח כדאי להשקיע בשותפות הישירות" ; בכלל פיננסים מעדכנים את מחיר היעד של מניית קבוצת דלק ל-434 שקל, המשקף פרמיה של 30% על מחיר הפתיחה היום בבורסה בת"א

גל רייטר, אנליסטית מככל פיננסים, פירסמה היום (ה') סקירה מעודכנת על מניית קבוצת דלק בעקבות מבחני ההפקה בפרויקט 'תמר 1' שהוכיחו כי מדובר בתגלית מסחרית.

מבחני ההפקה הוכיחו כי בעקבות הנתונים החדשים שהתפרסמו, עדכנו בכלל פיננסים את השווי של מאגר תמר מ-2.1 מיליארד דולר ל- 2.8 מיליארד דולר.

רייטר ציינה שעם זאת, מרכיב אי הוודאות עדיין נותר גבוה, כאשר הפוטנציאל ל- upside בשווי בהחלט קיים, אך גם הסיכונים. בנוגע לאלו כותבים בכלל פיננסים: "עדיין חסרים פרטים, במיוחד סביב עלות הפיתוח משך הזמן הצפוי עד לתזרים המזומנים, מחיר הגז הטבעי, אפשרויות המימון... עד להפקה מסחרית של הגז יעברו 3-4 שנים לפחות, כך שהסיכונים עדיין קיימים".

בכלל פיננסים עדכנו את ה-NAV הסחיר שמגלם גם את מחיר היעד ל-434 שקל למניה, מחיר המהווה פרמיה של כ-30% על מחיר המניה בפתיחת המסחר בבורסה.

יצויין כי מחיר היעד הקודם עמד על 290 שקל למניה, מחיר הנמוך ממחיר השוק של המניה נכון להיום.

בית ההשקעות ציינו כי ה-NAV הסחיר אינו מבטא את מלוא הפוטנציאל הגלום בשווי מאגר ולכן ההמלצה למניה נשארת על "תשואת יתר".

בכלל פיננסים הדגישו, כי מי שמעוניין בפוטנציאל הנובע מהגז עצמו, צפוי ל-upside גבוה יותר דרך השקעה בשותפות הישירות בפרויקט - ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים .