טבע משיקה קמפיין כלל-ארצי בארה"ב לקידום הגנריקה

השיקה אתמול קמפיין כלל-ארצי שכותרתו "Year of Affordable Healthcare" ; מעוניינת לשכנע את הציבור האמריקני כי הפחתת עלויות בתחום הבריאות אינה טומנת בחובה גם ירידה באיכות הבריאות

ממשל דמוקרטי בארה"ב נחשב באופן היסטורי לחיובי יותר עבור חברות תרופות גנריות כמו טבע , וגם הצהרות של הנשיא החדש, ברק אובמה, במהלך מסע הבחירות שלו מוכיחות שהכיוון הוא פרו-גנרי. טבע ארה"ב, החברה הבת של טבע, מנצלת את ההזדמנות ומעלה הילוך בפעולתה לטובת הגנריקה במדינה.

החברה השיקה אתמול קמפיין כלל-ארצי שכותרתו "Year of Affordable Healthcare". הקמפיין מושק גם לציון 25 שנה לחוק Waxman-Hatch שהסדיר את פעילות הגנריקה בארה"ב. טבע מעוניינת לשכנע את הציבור האמריקני כי הפחתת עלויות בתחום הבריאות אינה טומנת בחובה גם ירידה באיכות הבריאות.

החברה מציינת שנתוני סקר ארצי מראים שעל רקע המשבר הכלכלי, יש אמריקנים שבוחרים לוותר על תרופות על מנת לחסוך כסף, וכי 85% מהנשאלים תומכים בשימוש בתרופות גנריות כדי להפחית עלויות. מהסקר עולה ש-19% מהנשאלים ויתרו על טיפול רפואי בזמן מחלה או פציעה, 12% לקחו תרופות מרשם במינון נמוך יותר מהנדרש כדי שהתרופות יספיקו לתקופה ארוכה יותר ו-9% ויתרו לגמרי על תרופות מרשם. 75% מהמבוגרים שענו על הסקר סבורים שתרופות מרשם יקרות מדי. נתון חיובי לטבע שעולה מהסקר הוא ש-63% מהנשאלים העדיפו, בשלושה החודשים האחרונים, תרופה גנרית על פני המותג המקורי.

"עם כניסת הממשל והקונגרס החדש, וכשכל כך הרבה אמריקנים מודאגים מהכלכלה, זה הזמן הנכון לפעילות פדראלית שתגדיל את הנגישות לבריאות באמצעות מדיניות חכמה", אמר נשיא ומנכ"ל טבע צפון אמריקה, ביל מארת'.

לפי הנתונים של טבע, אחד מכל שבעה מרשמים בארה"ב הם לתרופות של טבע, ובתרופות גנריות היחס הוא אחד לארבעה.

כחלק מהקמפיין טבע השיקה אתר אינטרנט. בשלב זה, הקמפיין לא שם דגש על תחום הביוגנריקה - תרופות גנריות על בסיס ביולוגי. החקיקה בתחום בארה"ב אמורה להתקדם בחודשים הקרובים.