ככה הורסים שם טוב וקריירה בישראל: פתאום המדינה מתנגדת לפרסום שמות החשודים ב"פרשת הפדופילים" - והפרקליטות כבר לא בטוחה שיש ראיות לכתב אישום

המשטרה אמרה כי היא מודעת לתוצאות החמורות שנלוות לפרסום שמם של החשודים שלכאורה השתייכו לרשת פדופילים כפי שהוצג בתקשורת, ולכך שתיתכן פגיעה בהם על-ידי פרסום נטייתם המינית

התפתחות בפרשת הנער בן ה-13 שקיים יחסי מין עם שורה של חשודים. בדיון שהתקיים היום (ה') בבית המשפט העליון היום הודיעה הפרקליטות, כי היא מסכימה לערעורים שהגישו 7 החשודים בקיום יחסי המין לאסור את פרסום שמם ברבים. בא-כוח המשטרה, עו"ד זיו אריאלי, הודיע כי המשטרה שקלה את העניין פעם נוספת, ובנסיבות העניין החליטה לשנות את העמדה כפי שהובא בהכרעות הקודמות.

לדברי המשטרה, ישנה אפשרות שעדיין קשה לאמוד אותה ולראות אם היא סבירה או ממשית, שבה לא יוגשו כתבי אישום נגד 7 החשודים או חלקם - או במקרה שהם יוגשו, הם יהיו בעבירות פחותות בהרבה מפרסום הפרשה.

המשטרה אמרה כי היא מודעת לתוצאות החמורות שנלוות לפרסום שמם של החשודים שלכאורה השתייכו לרשת פדופילים, כפי שהוצג בתקשורת, ולפגיעה בהם על-ידי פרסום נטייתם המינית.

להערכת המשטרה, מדובר בתוצאות ובנזקים בלתי הפיכים אם ייסגר התיק נגדם בהעדר ראיות. עוד אומרת המשטרה, מצב שונה מזה שאדם חשוד בעבירה של שוד והתיק נגדו נסגר. במקרה זה, "פרסום על נטייתו של מי מהחשודים לא ניתן לקחת לאחור, גם אם בסופו של דבר לא מוגש כתב אישום. וזאת לאור המציאות בארץ".

עוד אומר עו"ד אריאלי כי במידה שתתקבל החלטה להגיש כתב אישום, הדברים יישקלו מחדש ובמידת הצורך תוגש בקשה להתיר את פרסום שמם. הדבר יתקבל בקורת רוח על ידי באי כוחם של החשודים, אשר אחד מהם הודה לפרקליט המדינה על הגינותה אשר לאחר בדיקת חומר הראיות.

בחודש שעבר פורסם חשד כי קטינים ומבוגרים קיימו יחסי מין עם נער בן 13 ובכללם 8 גברים מוכרים מאוד בציבור שקיימו במשך כשנתיים וחצי עם הנער יחסי מין. הנער שהוא כיום בן 15, שרוי במצב נפשי קשה מאז חשיפת הפרשה ומסתגר בביתו.

עוד נחשף, כי אחד מהחשודים ניסה לשים קץ לחייו. הפרשה החלה לפני כשנתיים כאשר הנער היה בן 13 בעת שפירסם את תמונתו באתר ההיכרויות "אטרף" באינטרנט המיועד לקהילת ההומוסקסואלים. הנער הציג עצמו כבן 18 ובצורה זו הכיר את החשודים. לפני כחודשיים מסר הקטין תלונה במשטרה על הגברים עימם קיים מגע מיני וסיפר לשוטרים כי עם חלקם גם השתמש בסמים.