ה"אקונומיסט" חותך את תחזית הצמיחה לישראל ל-0.9% ב-2009 - גבוהה ב-1.1% מהתחזית של בנק ישראל

ב-2010 מעריכים כי התמ"ג יצמח ב-2.7% ; הירידה הצפויה בצמיחה במדינות ה-OECD תפגע בביקוש למוצרים שישראל מייצאת ; צופים כי על רקע היחלשותם של הלחצים האינפלציוניים, בנק ישראל ינקוט בגישה מקלה יותר במדיניות המוניטרית

כלכלני חטיבת המחקר של ה"אקונומיסט" פירסמו היום (ה') תחזית לגבי המשק הישראלי לשנת 2009 ו-2010. הכלכלנים עדכנו כלפי מטה את תחזיתם לגבי הצמיחה בקרב מדינות החברות בארגון ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי), ולפיכך מעריכים כי הירידה הצפויה בצמיחה במדינות האזור, תפגע בביקוש למוצרים שישראל מייצאת, ולפיכך גם בקצב צמיחת התמ"ג הישראלי.

בחטיבת המחקר מעריכים כעת כי התוצר המקומי הגולמי יצמח ב-2009 על שיעור של 0.9%, ויעלה ב-2.7% בשנה שלאחר מכן. כן צופים ב"אקונומיסט" כי על רקע המשך ההאטה בכלכלה והיחלשותם של הלחצים האינפלציוניים, בנק ישראל ככל הנראה ינקוט בגישה מקלה יותר בקובעו את המדיניות המוניטרית. עם זאת, צופים כי האינפלציה תרד ב-2009-2010.

הכלכלנים מתייחסים גם לזירה הפוליטית והמדינית בישראל, באומרם כי אי-הודאות צפוי להימשך בזמן הקרוב, ובנושא הביטחוני - לא צופים התקדמות בפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.