ציפי לבני - שרת הביטחון

הו הא מה קרה? המצ'ואים מהסיירת אכלו אותה!

מאוד הייתי רוצה שציפי לבני תהיה ראש הממשלה, בגלל זה הצבעתי בשבילה. אבל אם זה לא יילך, אני חושב שהיא צריכה להצטרף לקואליציה של ביבי נתניהו. העמדה שעדיף לתת לימין הקיצוני להרכיב ממשלה "ונראה מה הם מסוגלים לעשות" - היא עמדה לא רצינית ולא אחראית, כי מה שהם מסוגלים לעשות עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים. אבל אני לא חושב שציפי צריכה לחזור למשרד החוץ, כי המדינה זקוקה לה בתפקיד אחר: שרת הביטחון.

שני שמות מוזכרים כמועמדים לשר הביטחון. אם קדימה תצטרף לממשלה: שאול מופז; אם לא: משה יעלון. על זה בדיוק נאמר מן הפח אל הפחת. קשה לדעת חלקו של מי היה יותר דומיננטי בהידרדרותו של צה"ל לשפל שהומחש בלבנון, התחרות ביניהם ממש צמודה. למופז יש "יתרון" בכך שהוא המשיך להיכשל גם בתפקיד שר התחבורה. ליעלון אין כישלון כזה, משום שמאז הוא לא היה בשום תפקיד אחר.

המודל: פרס - לא פרץ

אז למה שלא נעשה את הדבר הנכון ונמנה לתפקיד אזרח, ולא איש צבא, כפי שמקובל בכל מדינות העולם? רגע, רגע, לא להתנפל, גם אני מכיר את השם עמיר פרץ. אבל היו גם שמות אחרים. כמו, למשל, דוד בן גוריון, משה ארנס, ושר הביטחון הטוב מכולם, שמעון פרס, שבנה את התשתית הצבאית והביטחונית שעליה אנחנו נשענים היום. היה כישלון אחד ששמו פרץ, אז מה? היו הרבה יותר כישלונות של גנרלים בתפקיד, לא?

מה שמביא אותי אל ציפי לבני. יש לה הרבה יותר כישורים לתפקיד מאשר למועמדים ה"טבעיים". היא אינה שבויה בקונספציות צבאיות; משוחררת מכבלי החשיבה הצבאית הסטראוטיפית; לא אחת מהחבר'ה ולכן אינה חייבת כלום לאף אחד; היא כלכלנית שתוכל לבצע רפורמות תקציביות נחוצות ביותר; היא יכולה לקבל החלטות לגבי מערכת הביטחון כשהיא נקייה מחשבונות אישיים; יש לה אישיות חזקה, כפי שהוכיחה במערכת הבחירות.

הכול טוב ויפה, אבל מה עם ניסיון צבאי, אתם אומרים? בשביל זה, רבותי, יש רמטכ"ל. הוא זה שצריך להביא את הניסיון הצבאי. ממש כמו בכל משרד שבו המנכ"ל אמור להביא לשר את הניסיון והמקצועיות.

לא פשרה - אסון

כבר כתבתי לפני הבחירות שדעותיו של ליברמן לא ממש מפחידות אותי - אבל האיש עצמו כן, ועוד איך. לכן, מבחינתי הפגישה הכי משמעותית של ליברמן אחרי הבחירות לא היתה עם ציפי או ביבי - אלא הפגישה אתמול (ד') עם האוליגרך החשוד מיכאל צ'רנוי. הפגישה הזאת ממחישה עם איזה סוג של אנשים מתרועע ליברמן, ברוח האמירה אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה. אני זוכר שלאחר בחירתו של משה קצב לנשיא המדינה כתבתי שמה שהכי מפריע לי זה שמעתה יבואו בשערי המשכן, בין השאר, חבריו של קצב - והסוף ידוע.

מדברים עכשיו על התפקיד הצפוי לליברמן. שר האוצר? שר הביטחון? קשה להאמין שהוא לא יקבל את אחד משני התפקידים הללו. אבל ממה אני חושש? - מכך שבתור "פשרה" ייתנו לליברמן, שגם הוא, כמו חברו צ'רנוי, חשוד בשורה של עבירות, את התיק לביטחון פנים - עם המשטרה, החקירות וכל השאר. זו אינה פשרה - זה אסון. רק אדם חסר אחריות ומצפון ייתן לליברמן את התפקיד הזה בפרט, ואת שני התפקידים האחרים בכלל.

המצ'ואים חטפו בראש

הו-הא-מה קרה? המצ'ואים מהסיירת אכלו אותה. נתניהו וברק, שני הגברברים עתירי הניסיון ועתירי הכישלונות, נפנפו מול ציפי את גבריותם המתפרצת. הם הציגו לראווה את זכריותם הדומיננטית, והציגו לציבור שאלה באמת קשה: איך אפשר להעדיף אישה רכה ועדינה כשיש לכם אותנו, המצ'ואים האולטימטיביים? מה שמזכיר את קינתו של הפרופ' היגינס במחזמר גברתי הנאווה: "למה הנשים לא יכולות להיות כמו הגברים"? אני מניח שהתשובה היא כי הרבה מאוד גברים הם כמו ביבי ואהוד.

שובו של הפלונטר

אם אני שומע עוד פעם אחת את המילה פלונטר - אני ... אני ...