"רו"ח יאיר רבינוביץ ושותפיו רימו את המוכרת בעסקת רכישת מלון הנסיכה בנתניה"

חברת צג הנסיכה, שהיתה הבעלים של המלון, טוענת כי הנתבעים שילמו 6 מיליון שקל נוספים לאחד מבעלי המניות במלון והותירו בידיו 25% מהמלון ; רבינוביץ: "לא היה ולא נברא"

חברת צג הנסיכה, שהיתה הבעלים של מלון הנסיכה בנתניה, טוענת כי הקבוצה שרכשה ממנה את המלון ב-2005 רימתה אותה בעסקת הרכישה. הקבוצה הרוכשת כללה את השותפים בחברת אפיקי אס.אי.גי (ישראל) נכסים: רו"ח יאיר רבינוביץ, לשעבר נציב מס הכנסה ויו"ר הרשות לבקרה תקציבית של ההתאחדות לכדורגל; איש העסקים אפרים שורקה; יעקב בר ורו"ח דורון שגיב; ארז אהרוני, בעל מניות בחברת ש.א. נכסים; ושמעון שטרן, בעל מניות ומנהל בחברת צג הנסיכה.

בכתב התביעה שהגישה נגד קבוצת הרוכשים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טוענת צג הנסיכה כי הרוכשים רימו אותה בכך שבהסכם הרכישה ננקב סכום הנמוך ב-6 מיליון שקל מזה שהם שילמו בפועל, כאשר שטרן שילשל את העודף לכיסו ללא ידיעתה וללא ידיעת יתר בעלי המניות בה. בנוסף, לדבריה, שטרן נותר ללא ידיעתה כבעלים של 25% מהון המניות של המלון, כאשר הון זה הוסתר על-ידי רו"ח רבינוביץ, שהחזיק בו בנאמנות עבור שטרן.

התובעת טוענת עוד כי הנתבעים דיווחו לשלטונות המס כי עסקת המכירה בוצעה בסכום הנמוך יותר, ומכאן שהוקטנו המסים הנגזרים ממנה. לטענתה, מעשי ההטעיה, המירמה וההונאה מקנים לה את הזכות לבטל את הסכם הרכישה מכוח חוק החוזים. היא מבקשת מבית המשפט לבטל את ההסכם ולחייב את הנתבעים בהשבת המניות במלון שהעבירה לידיהם.

החלפת התמורה

צג הנסיכה מפרטת בכתב התביעה את האופן בו ביצעו הנתבעים את התרמית בעסקת הרכישה: לדבריה, לשטרן ולאשתו בעלות מלאה בחברת "מקבץ דיור יוקנעם, שבבעלותה נכס מקרקעין. לטענתה, הנתבעים רכשו את הזכויות במלון הנסיכה ובמקבץ ותימחרו את מלון הנסיכה במחיר מופחת מזה האמיתי ואת המקבץ במחיר המופקע מזה האמיתי.

לדבריה, בכוונה להונות אותה הסכימו רבינוביץ, שגיב ושטרן כי התמורות יוחלפו, באופן שבתמורה למניות המלון שולם 30 מיליון שקל במקום 36 מיליון שקל, כאשר היא קיבלה רק 23.5 מיליון והיתרה שולשלה לכיסו של שטרן; ואילו בתמורה למקבץ הדיור שולם לשטרן ואשתו 36 מיליון שקל במקום 30 מיליון שקל. בנוסף שטרן נותר בעלים של 25% ממניות מלון הנסיכה.

התובעת מציינת בכתב התביעה כי ההונאה התגלתה לה רק בנובמבר 2008 במסגרת סכסוכים שהתגלעו בין שורקה לבין רו"ח רבינוביץ בגין החלפת התמורה. טרם הוגש כתב הגנה.

"סכסוך בין המוכרים"

רבינוביץ מסר בתגובה: "אנחנו בצד של הקונים, ולכן הקונה לא מציג שום מצג אלא המוכרים. אין לנו שום קשר למצגים. כל הטענה היא על רקע סכסוך בין המוכרים, בינם לבינם. הם רוצים ביטול ההסכם ולכן הם מכניסים גם אותנו בקלחת - את כל הקונים - ומבקשים ביטול עסקה, בטענה שלא הוצגו המצגים. הם באופן אישי חתומים על כל ההסכמים, ולא שמישהו חתם בשמם - הם היו מיוצגים בידי עורכי דין.

רבינוביץ מוסיף כי "אני אישית לא פגשתי אותם והם הכניסו אותי רק בגלל שהשם שלי מוכר. הם רוצים ביטול עסקה בגלל הסכסוך ביניהם. הם טוענים שבעל הרוב עשה עוד עסקה ושהיתה הטיה של מחיר עסקה אחת לשנייה, מה שלא נכון ולא היה ולא נברא, כי שתיהן נעשו במועדים שונים. העסקה נעשתה ב-2005, והם כנראה חושבים לאור עליית מחירי הנדל"ן, שהיו יכולים להשיג מחיר יותר טוב". (ת.א. 1170/09).