מדריך "גלובס": כל הדרכים לשלוח הודעות SMS בחינם או במחיר מופחת

למרות כמות הודעות ה-SMS שאנו שולחים ביום, רק מעטים מנצלים את האפשרות לשלוח SMS בחינם או בתשלום מופחת דרך האינטרנט - אם באמצעות תוכנות כמו ICQ וספיקו ואם באמצעות אתרי החברות הסלולריות

העלות הממוצעת של משלוח מסרונים (SMS) מהסלולרי עומדת על כחצי שקל להודעה (ללא הטבות או הנחות), אך אם השולח נמצא ליד מחשב, הוא יכול להוזיל את העלות באמצעות שליחת הודעות דרך אתרי האינטרנט של ספקיות הסלולר, או לא לשלם כלל ולשלוח את ההודעה באמצעות ICQ או ספיקו. דרך המחשב אפשר גם לשלוח, בעלות החלה על המשיב, מסרון המשלב מייל-SMS, ועוד.

לצד היתרון הברור של היעדר תשלום או תשלום מופחת, גם מלאכת ההקלדה נוחה ומהירה, ומאפשרת לשלב בקלות טקסט ומספרים או הודעות באנגלית. במילים אחרות, לאדם שמבלה שעות רבות מזמנו מול מחשב, פשוט לא משתלם לשלוח הודעות ישירות מהסלולרי, ובמידה שהוא כן עושה זאת, מוטב שיבדוק את עלויותיהן של חבילות ה-SMS שמציעות כל אחת מהחברות.

כל הדרכים לשלוח SMS חינם:

ICQ - חינם לגמרי

משתמשי ICQ יכולים לשלוח הודעות חינם לא רק לחבריהם המקוונים ברשת, אלא לכל מספר בכל רשת סלולר. נדגיש שלא ניתן ליזום משלוח הודעה אל חשבון ה-ICQ שלהם, אלא רק לקבל מענה להודעה שנשלחה.

אורכה של ההודעה מוגבל ל-57 תווים, כאשר שם השולח ומספרו תופסים מקום.

ניתן לשלוח הודעות SMS גם מהתוכנה הניידת ICQ2GO, המאפשרת את השירות ממחשבים שונים, עליהם לא חייבת להיות מותקנת תוכנת ICQ. כניסת המשתמש היא דרך אתר www.icq.com עם הזנת שם משתמש וסיסמה. כאן אורך ההודעה למשלוח הוא 140 תווים בעברית או באנגלית.

* איך זה עובד? לאחר הזנת הפרטים הראשוניים (שם וטלפון) יתווסף הנמען לרשימה שדרכה ניתן לשלוח בעתיד הודעות ללא צורך בהקלדת המספר מחדש. את הודעות התשובה תקבלו ל-ICQ.

* מה החיסרון? קבלת התשובה היא למחשב בלבד.

www.spikkosms.com - חינם עם הסתייגות

האתר מאפשר לשלוח את הודעות ה-SMS דרך תיבת המייל, ומשלב למעשה בין שני השירותים - שהאחד הוא חינמי והאחר - בתשלום. היות ומדובר במשלוח דרך מייל, משלוח הודעות מחו"ל משתלם במיוחד.

* איך זה עובד? ההודעה נשלחת כאשר בכתובת הנמען של תיבת המייל (אאוטלוק, ג'ימייל, יאהו וכד'), מקלידים את המספר הסלולרי עם סיומת spikkosms.com@. ההודעה, נשלחת ללא תשלום, בשלב זה רק בעברית או באנגלית ואורכה עד 100 תווים.

ההודעה מתקבלת בטלפון הסלולרי של הנמען ממספר מקוצר לדוגמה, בניסיון שערכנו התקבלה ההודעה ממספר 7173 ושם הנמען מופיעה בתוכה. התשובה מגיעה כהודעת מייל - ועלותה למשיב 50 אג', בדומה לתעריף הרגיל של הודעות טקסט.

* מה החיסרון? הסכום הזה מועבר לספיקו דרך ספקית הסלולר של שולח ההודעה. נדגיש כי החברה מצפה לקבל מענה אחד מתוך 5 הודעות שנשלחו. שולח שבאופן קבוע לא "זוכה" לקבל מענה, יקבל התראה כי השירות ייחסם.

www.extrasms.co.il

דרך האתר ניתן לשלוח קישור להודעה, אלא שהנמען יצטרך לגלוש באמצעות הטלפון בשביל לקרוא את תוכנה. את התוכנה ניתן להוריד חינם ישירות מהאתר.

כל הדרכים לשלוח SMS דרך חברות הסלולר:

שליחת SMS דרך אתרי החברות

מבין חברות הסלולר, התעריפים המשתלמים ביותר מוצעים באתר של פלאפון: 10 חינם ביום לכל הרשתות ו-14-17 אג' על כל הודעה שמעבר. באורנג' תקבלו 20 הודעות חינם יומיות בתוך הרשת והשאר בתעריף הרגיל, ובסלקום התעריף נמוך משמעותית מהרגיל (22-25 אג'). התעריפים הללו זולים בדרך כלל גם מאלה המוצעים במסגרת חבילות הודעות הנשלחות מהמכשיר ונרכשות בתשלום חודשי קבוע.

עוד נדגיש שהתעריף האינטרנטי נשמר גם בשליחת הודעות בעת השהות בחו"ל, לעומת תעריף חו"ל בשליחת הודעות מהסלולרי, הגבוה פי כמה.

* איך זה עובד? בכל מקרה, השירות מצריך הרשמה והזנת סיסמה בכל פעם.

בעמוד הבית של 3 האתרים יש לבחור באופציה לשלוח SMS, ולאחר הזנת פרטים ניתן לבצע את השליחה בקלות. את המענה מקבלים לטלפון. האתר של מירס אינו מאפשר כעת שליחת SMS, אלא הודעות-מייל בלבד.

* אורנג': עד 100 הודעות - 20 חינם בתוך הרשת. ניתן להזין מספר נמענים ולשמור עד 2,000 אנשי קשר בספר הטלפונים.

עמוד השליחה ידידותי למשתמש עם משבצת טקסט גדולה יחסית. בהודעות הנשלחות בתוך הרשת, לאחר הקלדת ההודעה והזנת המספר, יש להזין קוד אבטחה (CAPCHA). להודעות מחוץ לרשת, יתקבל במכשיר הסלולרי קוד לאימות לאישור השליחה. פירוט תנאי השימוש לרבות תעריפים מופיע מתחת למשבצת הטקסט.

* סלקום: ללא הגבלה. ניתן לשלוח הודעה לעד 20 נמענים. יש אפשרות להזין קבוצת נמענים קבועה וספר טלפונים של עד 400.

עמוד השליחה ידידותי וכולל אפשרות לשליחה אנונימית ולשפות רוסית וערבית. ניתן לשלב בהודעה מילון גרפי (אייקונים), משפטים מוכנים או קיצורי מילים. נציין לטובה כי בטרם אישור השליחה, נפתח חלון ובו פירוט העלויות.

* פלאפון: ללא הגבלה. ניתן לשלוח בו זמנית לחמישה נמענים ובתוך כך לעדכן או להשתמש ברשימת חברים.

עמוד שליחת ההודעה פונקציונאלי ופשוט למדי. לצד "משבצת" הטקסט מציעים לשלב ציטוטים או קטעי שיר, ברובם באוריינטציה רומנטית. התעריפים מצוינים מעל משבצת הטקסט.

חבילות SMS דרך המכשיר

כל הספקיות משווקות חבילות הודעות. חבילות אלה ניתנות למימוש רק במשלוח מהמכשיר, ולא תקפות במשלוח דרך האתר. בדר"כ, השימוש בחבילות ללא התחייבות וניתן לביטול או לשינוי בכל רגע נתון.

* אורנג': החבילה כדאית למסמסים מ-70 הודעות לחודש. עלות SMS לכל הרשתות, וללא הנחות עולה 52 אג'. סטודנטים למשל משלמים 38 אג' וצעירים (עד גיל 18) - 41 אג'.

בחבילות, ניתן להוזיל את מחיר ההודעה ל-19 אג' אולם לצד תשלום חודשי קבוע, שהופך את החבילה ב-17.90 שקל לכדאית למסמסים מכ-70 הודעות בחודש: בתעריף רגיל (52 אג') 70 הודעות יעלו 36.4 שקל, ובמסלול המוזל: 31.20 שקל (17.90 תשלום קבוע 13.30 - עלות הודעות), 100 הודעות חודשיות יעלו 52 שקל באופן רגיל ו-36.90 שקל לפי המסלול.

שורה תחתונה: אחרי שמיציתם את 20 הודעות החינם דרך האתר (בתוך הרשת), אם אתם מרבים לסמס, חבילת ההודעות משתלמת.

* סלקום: בחבילות שמציעה סלקום חבילה ל-200, 350 או 500 הודעות מחיר להודעת טקסט יורד ל-28.50 אג', 20 אג' ו-18 אג'.

שורה תחתונה: שליחת הודעות מהאתר משתלמת. אם אתם מסמסים כבדים, תוכלו לחסוך 4-7 אג' להודעה באמצעות חבילת ה-500 הודעות שמחירה 90 שקל.

* פלאפון: מחיר לשליחת SMS בפלאפון הנו 49 אג' בתוך הרשת ו-52 אג' לשאר הרשתות. במסגרת חבילות תחת תשלום חודשי קבוע ניתן להוזיל את התעריף ל-24.50 אג' או ל-28 אג'.

שורה תחתונה: תעריפי שליחת הודעות מהאתר משתלמים בכל מקרה.

לסיכום: כמה עולה לשלוח SMS?

ICQ - חינם

ספיקו - חינם בכפוף לקבלת מענה

פלאפון - שליחה מהאתר הכי משתלמת

סלקום - שליחה מהאתר זולה ממחיר רגיל. מעל 350 הודעות: מומלץ לרכוש חבילה

אורנג' - בתום 20 הודעות חינם מהאתר, מומלץ לרכוש חבילה

מירס - אין שליחה מהאתר

במיוחד לעסקים - הודעה אחת לנמענים רבים

אתרים מסוימים מציעים שליחת הודעות SMS ללקוחות כל ספקיות הסלולר - שירות המתאים במיוחד לשליחה מרוכזת, למשל לקהל לקוחות או ספקים. התשלום מתבצע מול האתר עבור חבילות של הודעות:

* אתר www.click2sms.co.il מציע את התאמת אורך ההודעה בהתאם למגבלת הספקיות ואישור על קבלת ההודעה. מתוך המחירון לדוגמה: 45 שקל ל-150 הודעות לפי 30 אג' להודעה (ו-15 הודעות חינם, שבגילום הסך הכל מדובר ב-27 אג' ל-165 הודעות), 125 שקל עבור 500 הודעות לפי 25 אג' להודעה (ו-50 הודעות חינם שבגילום יתקבלו כ-23 אג' להודעה), 230 שקל ל-1,000 הודעות לפי 23 אג' להודעה (ו-70 הודעות מתנה שבגילום יחושב הסך הכל כ-21 אג' להודעה). המחירים, מופיעים באתר החברה ואינם כוללים מע"מ.

* אתר נוסף שמציע שירות דומה הוא www.speedsms.co.il המחירון, כפי שמופיע באתר מציע למשל 100 הודעות ב-30 שקל (30 אג' להודעה), 125 שקל עבור 500 הודעות (25 אג' להודעה), ו-230 שקל עבור 1,000 הודעות (23 אג' להודעה).

* מחירים זהים ושירות דומה מציע גם האתר www.smsender.co.il.