מועדון הפורום מגיב לתביעה הייצוגית: ההנחה לנשים נועדה למשוך גברים ולא להפלותם

נגד המועדון הוגשה בקשה לייצוגית, בטענה כי מתן הנחה של 33% לנשים מפלה גברים לרעה ; טוען בתגובה כי הנחה לנשים בכניסה למועדון אינה אפליה, משום שאינה יוצרת סטיגמה של "בלתי רצוי" לגברים אלא להיפך

מועדון "הפורום" בבאר-שבע טוען כי ההנחות שהוא מעניק בכרטיס הכניסה לנשים רק מגדילות את כמות הגברים המבקרים במקום, ולפיכך אין בכך אפליה. המועדון הגיש לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע תשובה לבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 16 מיליון שקל נגדו, בה נטען כי מתן הנחה של 33% לנשים מפלה גברים לרעה.

באמצעות עוה"ד חן בוכניק, עלא דיאב ומאי קולובובסקי ממשרד חג'ג', בוכניק, וינשטיין, טוען הפורום כי מתן הנחות לנשים הוא נוהג מבורך ושכיח בארץ ובעולם במועדוני בילוי, באירועי ספורט ובאלפי בתי עסק אחרים. הנוהג מבוסס על שיקולים חברתיים וכלכליים, המקדמים את רווחת הנשים והגברים כאחד, ואת ציבור בעלי העסקים.

לטענתו, הנהגת הנחה לנשים בכניסה למועדון, באירועים מסוימים ובשעות כניסה ספציפיות, אינה אפליה - ולו משום שההנחה אינה יוצרת סטיגמה של "בלתי רצוי" לגברים אלא להיפך. "מפגשים חברתיים בין נשים וגברים הם בבחינת 'הלחם והחמאה' של מקומות בילוי בכלל, ומועדוני לילה ודיסקוטקים בפרט. בסופו של יום, מועדון לילה שלא מבטיח מספר דומה של מבלים משני המינים - אין לו זכות קיום לאורך זמן".

מכל מקום, מציין הפורום, לגברים לא נגרם נזק משום שממילא ישלמו אותו מחיר עבור הכרטיס, גם אם תבוטל ההנחה לנשים. (ת.א. 5315/08).