נתניהו: "אפעל להקמת ממשלה צרה עם השותפות הטבעיות - אין זמן; בשלב השני אזמין את קדימה"

"אנחנו מתכוונים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, ואני מאוד מקווה שקדימה תיענה לקריאתי זו; בכל מקרה אנחנו לא יכולים להשאיר את מדינת ישראל ללא ממשלה, ואנחנו נרכיב ממשלה בהקדם"

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, הודיע היום (ב') כי יפעל בהקדם להקמת ממשלת ימין צרה עם השותפות הקואליציוניות הטבעיות ובשלב מאוחר יותר יפנה גם לקדימה. "אני לא מתכוון להשחית זמן, אלא להרכיב בהקדם האפשרי - ממשלה עם השותפים הטבעיים של הליכוד ולפנות גם לקדימה, כדי לעמוד באתגרים הביטחוניים והכלכליים העומדים בפתחה של מדינת ישראל", כך אמר היום נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת.

"אנחנו מתכוונים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה ואני מאוד מקווה שקדימה תיענה לקריאתי זו. בכל מקרה אנחנו לא יכולים להשאיר את מדינת ישראל ללא ממשלה ואנחנו נרכיב ממשלה בהקדם", הוסיף יו"ר הליכוד.

לדבריו, "הבוחר הישראלי החליט בצורה ברורה ללכת בדרך אחרת של עוצמה. הוא דחה את הדרך של הממשלה הנוכחית ותבע שהמחנה הלאומי בראשותנו ירכיב את הממשלה הבאה". נתניהו הוא סיפר על פגישותיו הבוקר עם שר החוץ הרוסי לברוב ועם חברי סנאט, בהן סקר את האתגרים הכלכליים והביטחוניים בפניהם ניצבת ישראל.

ח"כ סילבן שלום אמר בישיבה כי "ההכרעה היתה ברורה, נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא, ויש להרכיב ממשלה בהקדם האפשרי. למימד הזמן יש משמעות. אין לנו כוונה להכניס את ישראל לתוהו ובוהו שבסופו של דבר ניכנס לאותן תוצאות. לא תהיה רוטציה. בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא", אמר שלום.

בתוך כך, יו"ר צוות המו"מ של ישראל ביתנו, ח"כ סטס מיסז'ניקוב, נועד עם השר חיים רמון מקדימה. בפגישה דנו השניים בחמשת העקרונות שישראל ביתנו הציבה כתנאי להצטרפות לממשלה. בסיום הפגישה, אמר השר רמון כי "קדימה מקבלת בחיוב את העקרונות של ישראל ביתנו". ח"כ מיסז'ניקוב אמר כי מפלגתו "מחכה לתשובה מהירה גם מהליכוד".