הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס ביום ד' לדון בעסקת שחרורו של גלעד שליט

העיתון "אל חייאת" דיווח כי רוב סעיפי העסקה סוכמו, מלבד מספר האסירים "עם דם על הידיים" שישראל תשחרר

הקבינט המדיני-ביטחוני ידון מחרתיים (ד') במתווה שמגובש לעסקת שחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט.

ההתקדמות בסוגיה מעוררת מחלוקת בין המשפחות השכולות, בשאלת שחרור מחבלים עם דם על הידיים. רוב המשפחות תומכות, אך חלקן הודיעו שינסו למנוע שחרור רוצחים.

בין נציגי המשפחות הקוראים לשחרור שליט גם תמורת שחרור רוצחי ישראלים, גם תמי ארד, אשת הנווט השבוי רון ארד. גם אחיו של רון ידברו בעד העסקה - ברגע שמשפחתו של גלעד תבקש זאת.

"לא הקשחתי את עמדתי בעניין גלעד שליט", הבהיר הבוקר ראש הממשלה, אהוד אולמרט. "זו היתה עמדתי מראש, כפי שהוצגה בדיונים, ורק עתה ניתן להם פומבי". אולמרט אמר את הדברים בסיור בדרום, בתגובה לטענות לפיהן העמדה התובעת את שחרור שליט כתנאי לפתיחת המעברים לרצועה מהווה הקשחה בעמדת ישראל בנושא.

"עמדתי מראשית הדרך היתה: עניין שליט בראש. העניין השני הוא מניעת ההברחות, והשלישי - הפסקת הירי מעזה", אמר אולמרט. "את סדר הדברים הזה הבהרתי לנציגים המצרים עמם שוחחתי". לדבריו, עמדתו זו הובהרה לחבריו במטבחון - ציפי לבני ואהוד ברק - וכן לבנימין נתניהו ואביגדור ליברמן.

העיתון "אל-חיאת" דיווח הבוקר כי ישראל רוצה לגרש לסוריה את האסירים "הכבדים" שתשחרר, ובהם מזכ"ל החזית העממית הכלוא בשל מעורבות ברצח השר רחבעם זאבי, אחמד סעדאת. מקורות פלסטיניים מסרו לעיתון כי ישראל וחמאס על סף הכרזת הסכם רגיעה וחילופי אסירים, "בתוך שעות או ימים בודדים". בכל הנוגע לעסקת גלעד שליט, צוין שרוב סעיפיה סוכמו, מלבד כמה אסירים 'שדם על ידיהם' ישראל תשחרר.

דווח כי ישראל הסכימה לבקשת חמאס לשחרר שמונה אסירים כבדים - ארבעה יושבו לבתיהם, בהם מזכ"ל הפתח בגדה בעבר, מרואן ברגותי - אך רוצה לגרש את ארבעת האחרים לסוריה. החמאס טרם השיב לדרישה הזו, אולם ביום שישי אמר ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן, כי מצרים מתנגדת לכך שאסירים אלו, שנשפטו למאסרי עולם, יגורשו. לדבריו, קהיר מתעקשת כי ישובו לבתיהם. בחמאס תיארו את התנאי של ישראל - שלא להכריז על רגיעה ללא שליט - כ"תמרון אחרון" של אולמרט.