פרשת הפדופילים: העליון קיבל את בקשת המדינה שלא לפרסם את שמות החשודים בפרשה

בנסיבות העניין לא ניתן לפרסם את הנימוקים להחלטה ; כזכור, בשבוע שעבר הודיעה הפרקליטות כי היא מסכימה לערעורים שהגישו 7 החשודים בפרשה לאסור את פרסום שמם ברבים

בית המשפט העליון קיבל היום (ב') את עמדת המדינה ואת בקשת המעורבים בפרשת הפדופילים שלא לפרסם את שמם או כל פרט מזהה אחר לגביהם, לרבות המקצוע בו הם עוסקים, גילם ומצבם המשפחתי .

"משכך, ניתן בזה צו איסור פרסום שמם של כל העוררים או כל פרט מזהה אחר שלהם ועל קיומן ותוכנן של חוות-דעת ומסמכים רפואיים הקשורים לעוררים. ניתן לפרסם את הפרשה בכפוף לאמור לעיל" - כך מסכם השופט סלים גובראן את החלטתו בעניין. עם זאת, בנסיבות העניין לא ניתן לפרסם את הנימוקים להחלטה שהתקבלה.

בשבוע שעבר חלה התפתחות בפרשת הנער בן ה-13 שקיים יחסי מין עם שורה של חשודים. בדיון שהתקיים ביום חמישי בבית המשפט העליון הודיעה הפרקליטות כי היא מסכימה לערעורים שהגישו 7 החשודים בקיום יחסי המין לאסור את פרסום שמם ברבים. בא-כוח המשטרה, עו"ד זיו אריאלי, הודיע כי המשטרה שקלה את העניין פעם נוספת, ובנסיבות העניין החליטה לשנות את העמדה כפי שהובא בהכרעות הקודמות.

לדברי המשטרה, ישנה אפשרות שעדיין קשה לאמוד אותה ולראות אם היא סבירה או ממשית, שבה לא יוגשו כתבי אישום נגד 7 החשודים או חלקם - או במקרה שהם יוגשו, הם יהיו בעבירות פחותות בהרבה מפרסום הפרשה.

המשטרה אמרה כי היא מודעת לתוצאות החמורות שנלוות לפרסום שמם של החשודים שלכאורה השתייכו לרשת פדופילים, כפי שהוצג בתקשורת, ולפגיעה בהם על-ידי פרסום נטייתם המינית.

היום, כאמור, קיבל השופט גובראן את עמדת הצדדים והתיר על כנו את צו איסור הפרסום האמור.