IEA: אם לא נשקיע כעת באנרגיות חלופיות, נתמודד עם בעיות רציניות בעתיד

נובו טנקה, נשיא סוכנות האנרגיה הבינלאומית, אמר כי הירידה החדה במחירי הנפט פוגעת בהשקעות באנרגיות מתחדשות וגם מאטה את החיפוש אחר מקורות נפט נוספים, כשהשדות הקיימים מגיעים למיצוי

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

ההאטה הכלכלית, בשילוב עם צניחת מחירי הנפט, גורמות לירידה בהשקעות באנרגיות חלופיות, בהן יש צורך על מנת לגמול את העולם מהתלות בפחמימנים. כך אמרה אתמול (ב') סוכנות האנרגיה הבינלאומית (ה-IEA).

נובו טנקה, נשיא ה-IEA, אמר בראיון לסוכנות "רויטרס" כי הירידה החדה במחירי הנפט גם מאטה את החיפוש אחר מקורות נוספים לנפט, כשהשדות הקיימים מגיעים למיצוי. "לדאבוני, אנו עדים להאטה במעבר לאנרגיה, הן מתחדשת והן גרעינית, היות ששתיהן דורשות הון רב".

"בעוד שההאטה הכלכלית משרתת בפני עצמה את המטרה של הפחתת פליטות פחמן דו-חמצני, אם לא נשקיע בהווה, נתמודד עם בעיות חמורות בעתיד", אמר טנקה.

לדבריו, הביקוש לנפט במדינות ה-OECD כבר הגיע לפסגה ואמנם, אין סיכוי שהביקוש יחזור כעת, אך עלינו להשקיע עכשיו, משום שהביקוש ימשיך לצמוח כאשר הכלכלה תתאושש.

טנקה אמר שיש מספיק רזרבות נפט בעולם, אך ההשקעות חייבות להתאושש בקרוב, כדי שנעמוד בביקוש העתידי. מוקדם יותר אתמול הזהיר כי ב-2010 ייתכן קיטון באספקת הנפט, כשהביקוש העולמי יחל להתאושש. הוא צפה שהביקוש בשנה זו יעלה במיליון חביות ליום.