ההתאוששות של וראז נמשכת: עברה לרווחיות ועמדה ברף העליון של התחזיות המוגבהות

בינואר הודיעה החברה כי עקפה את התחזית המוקדמת לרבעון הרביעי. אמש דיווחה על עמידה ברף העליון של התחזית החדשה

המפנה העסקי של וראז ממשיך להתקדם כשורה: חברת ציוד התקשורת הישראלית-אמריקנית, שנקלעה למשבר חמור באמצע 2008, דיווחה אמש בתום יום המסחר בארה"ב על הכנסות של 26.3 מיליון דולר ועל צמצום ניכר בהפסד הנקי, שהסתכם ב-861 אלף דולר. בניכוי חלוקת האופציות לעובדים והוצאות חד-פעמיות, הצליחה וראז לחזור לרווחיות, עם רווח Non-GAAP של 579 אלף דולר, או סנט למניה.

התחזיות המוקדמות של וראז, שפורסמו בסוף הרבעון הקודם, דיברו על הכנסות של 22-24 מיליון דולר, הפסד נקי של 2-3 מיליון דולר והפסד Non-GAAP 1-2 מיליון דולר. בסוף ינואר הודיעה החברה כי הרבעון הרביעי עלה על הציפיות המוקדמות, וסיפקה למשקיעים הערכה מעודכנת ומוגבהות לגבי תוצאותיה הרבעוניות. התוצאות שפורסמו אתמול עומדות ברף העליון של ההערכות המעודכנות מחודש ינואר, ובשורה התחתונה GAAP אף עולות עליהן.

"אני שמח לדווח על תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי בסיומה של 2008", צוטט בהודעת החברה דאג סבלה, מנכ"ל וראז. "מתגי התקשורת שלנו, והפתרונות שלנו לאופטימיזציה של רוחב פס, המשיכו לייצר ערך רב ללקוחותינו, והתוצאה היתה הרחבה של הקשרים עם לקוחות קיימים והוספה של לקוחות חדשים".

כמנהגה ברבעונים האחרונים, פרסמה אמש וראז תחזית מעודכנת לגבי תוצאות הרבעון הנוכחי, הרבעון הראשון של 2009. בהתאם לעונתיות הרגילה בעסקיה, הרבעון הראשון יהיה חלש יותר מהרבעון הרביעי: וראז צופה לסיים את הרבעון הראשון עם הכנסות של 21-23 מיליון דולר, עם הפסד נקי של 3-4 מיליון דולר ועם הפסד Non-GAAP של 2-3 מיליון דולר, או 5-7 סנט למניה. בהשוואה לציפיות בשוק מדובר בתחזית אופטימית יחסית: ממוצע תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון עמד עד כה על הכנסות של 21.6 מיליון דולר והפסד Non-GAAP של 7 סנט למניה.

בקיץ האחרון, בעיצומו של השפל בעסקיה, נאלצה וראז לפטר שליש מתוך 480 עובדיה, ובכך לצמצם בצורה דראסטית את הוצאותיה התפעוליות. "התוצאות ברבעון השלישי והרביעי מוכיחות שהפעולות המהירות וההחלטיות בהן נקטנו באמצע השנה היו הפעולות הנכונות עבור הביזנס שלנו", ציין אמש סבלה, במהלך שיחת הועידה עם המשקיעים.

"בזמנו, אמרנו שנקודת האיזון שלנו (break-even point) תעמוד על הכנסות של 25 מיליון דולר, וזה עדיין היעד שלנו", הוסיף סבלה בשיחה. הוצאותיה התפעוליות של וראז הסתכמו ברבעון הרביעי ב-16.1 מיליון דולר.

וראזוראז