מתגבש הסדר לתשלום החוב של ערוץ 10 בגין דמי הזיכיון

עפ"י המסתמן, משרד האוצר יגבש תוכנית התייעלות לערוץ 10, הכוללת קיצוץ בשכר העובדים ובהוצאות התפעוליות - ובתמורה לביצועה יעניק האוצר לערוץ 10 הלוואה בסך 20 מיליון שקל

מסתמן: משרד האוצר יגבש תוכנית התייעלות לערוץ 10, ובתמורה לביצועה יעניק לערוץ 10 הלוואה בסך 20 מיליון שקל להשבת חובות העבר שלו לגבי סעיף דמי הזיכיון - כך נודע ל"גלובס". ההצעה הועלתה בפגישה שהתקיימה אמש (ג') בין נציגי האוצר לבין נציגי הערוץ.

תוכנית ההתייעלות שתגובש צפויה לכלול קיצוצים משמעותיים בשכר העובדים וכן בהוצאות התפעוליות.

סך חובותיו של ערוץ 10 בגין דמי הזיכיון נאמדים בכ-26 מיליון שקל, אולם חלקו היחסי של ערוץ 10 בסכום זה נאמד בכ-6 מיליון שקל, כך שבמקום שהערוץ יעביר את הסכום הכולל של ה-26 מיליון שקל ולאחר מכן יקבל בחזרה 6 מיליון שקל - מלכתחילה מעוניינים להפחית את חלקו.

במשרד האוצר סירבו להגיב על הידיעה.

מטעם משרד האוצר לקח חלק בפגישה אורי ישראלי, ומטעם ערוץ 10 השתתפו בפגישה סמנכ"ל הכספים של הערוץ, יואב הלדמן, והיועצת המשפטית, דבורה קמחי.

גורמים המקורבים לנושא אמרו כי התוכנית טרם גובשה על-ידי האוצר, וכי עדיין קשה להגדיר את המהלך כקרוב לגיבוש.

מערוץ 10 נמסר: "אכן התקיימה אתמול פגישה מקצועית בין הצדדים. כחלק מהמתווה המתגבש בינינו לבין הגופים הרגולטוריים ליצירת תנאי פעילות הגיוניים לערוץ 10, אנו עמלים על תוכנית לצמצום הוצאות במטרה להתייעל כלכלית. אנו מאמינים כי תוכנית התייעלות, בצד שינויים רגולטוריים, יאפשרו את המשך קיומו של הערוץ. אנחנו נחושים להציל את ערוץ 10 בכל דרך".